• Anonym (hjälp)

Vita tjocka flytningar i v11 - vad kan det vara?

Okej, nu är det så här att troligtvis hade svamp, det kliade så förskräckligt, så jag tog ett vagiatorium mot detta (engångskur) för 2 dagar sedan.
    Nu i morse kände jag mig så svullen i underlivet, så jag tog en spegel och kollade och såg då till min förskräckelse att hela de inte blygdläpparna + slidan var täckt av någon tjock, vit flytning! Typ som fil eller yoghurt.

Vad är detta? Har aldrig varit med om något liknande!

Och min sura barnmorska vägrar att låta undersöka mig nu när jag ringde...

Usch... Snälla, hjälp! Vad gör jag?

Är alltså i v 11.

• Svar på tråden Vita tjocka flytningar i v11 - vad kan det vara?
  • lia76

Ja det är väl svamp det.
    Men samtidigt har man ökade flytningar under graviditeten.
    Har du bara använt en vagiatorium eller smörjer du med salva också?
    För salva måste du också smörja med, och i några dagar efter att symtomen försvunnit.

• Aprilia77

Hej! Är det inte vagatorien som kommer ut igen då? Så har det alltid blivit för mig när jag behandlat mig mot svampinfektion, vagatorien löses liksom upp och rinner ut igen. Tror definitivt det är så i ditt fall.

• lia76
    Aprilia77 skrev 2009-07-31 10:44:17 följande:
    Hej! Är det inte vagatorien som kommer ut igen då? Så har det alltid blivit för mig när jag behandlat mig mot svampinfektion, vagatorien löses liksom upp och rinner ut igen. Tror definitivt det är så i ditt fall.
    Ja just, så kan det vara också
  • Anonym (hjälp)

Hej på er!

Jag har inte använt någon salva, enbart vagitorium, för man ska tydligen inte använda salva under graviditeten enl. instruktionerna.

Men kan vagiatorien komma ut efter 2 dagar?

• Aprilia77

Anonym (hjälp) skrev 2009-07-31 10:46:26 följande:

Hej på er! Jag har inte använt någon salva, enbart vagitorium, för man ska tydligen inte använda salva under graviditeten enl. instruktionerna. Men kan vagiatorien komma ut efter 2 dagar?
    När jag var gravid så fick jag instruktionerna att använda både vagiatorer och salva. Det enda man inte skulle använda var en sk införingshylsa som man sprutar in krämen med. Men det där ändras ju hela tiden.

Jag tror nog fortfarande att det är vagiatoren som kommit ut. Luktar flytningarna något? Jag minns att mina sådana "flytningar" luktade lite kemiskt (förlåt för äckeldetalj!).
  • Anonym (hjälp)

Jag hoppas att det är så, att det är vagiatoren som "spökar"...
    Ang. lukt så känner jag inget, för jag är täppt i näsan...:P

Men tack för era svar, jag får väl avvakta någon dag och se om det går över.

• lia76

Du kan använda salva fast du är gravid.
    Både Canesten och Pevaryl.
    Men min BM sade att det var noga att använda Pevaryl Depot och inte den som enbart heter Pevaryl.
    Själv så tålde jag inte vagiatoriumen... Fy... blev värre kläda än vad jag hade innan. Kände mej skinnflådd i nästan en vecka efteråt

• Anonym (hjälp)

lia76 - Så jag kan använda Canestensalvan, den som medföljer vagiatoriet?
    Var du också röd och svullen i underlivet när du hade svamp?

Aprilia77 - Tack! Bebben är verkligen efterlängtad efter många års försök, antar att det gör mig extra nojig..

• lia76

Anonym (hjälp) skrev 2009-07-31 11:39:27 följande:

lia76 - Så jag kan använda Canestensalvan, den som medföljer vagiatoriet? Var du också röd och svullen i underlivet när du hade svamp? Aprilia77 - Tack! Bebben är verkligen efterlängtad efter många års försök, antar att det gör mig extra nojig..
    Japp.
    Och efter att jag använt vagiatoriumen (hade då Pevaryl Depot) så blev dte värre.
    Brände och sved.
    Kunde knappt sitta på en vecka... Kändes som om jag var helt skinnflådd.
    Så det använder jag inte mer.
    Tog ju längre tid att få bort svampen med enbart salvan dock.
Svar på tråden Vita tjocka flytningar i v11 - vad kan det vara?