• Spixie

Jag har ingen molvärk i magen och är i v.6 *orolig*

Jag gick in i 6:e veckan igår. Detta är mitt andra barn och jag känner inga stickningar eller hugg som jag gjorde när jag väntade Emil. Kan det vara för att jag är snittad? Eller är graviditeter så olika at jag inte beöver oroa mig för att lilla bebis i magen inte lever?

• Svar på tråden Jag har ingen molvärk i magen och är i v.6 *orolig*
  • PamPam

Snälla du, symptomen varierar ju massor, alla har inte molvärk. Och den ena graiditeten böhöver inte alls vara lik den andra.

• Serendipity

Tydligen är det vanligare att man känner av den slags växtvärk med första graviditeten. Kan ju alltså vara för att du varit gravid innan.

• Spixie

Serendipity:

Ok, för att min livmoder redan vart uttänjd, det kanske är därför. Måste medge att efter kejsarsnittet då jag fick mina mensperioder så tyckte jag inte alls att mensvärken gjorde lika ont som den gjorde innan.
    Jag blev ju snittad vid 4 cm. Så jag hade haft värkar i nästan 3 dygn.

• Dimisi

Jag är i vecka 8 och fått se fostret leva på VUL. Allt är som det ska, men nån molvärk har jag inte känt, och det är jag glad för. Illamåendet räcker gott och väl!

• Biancca79

Hej Vännen.
    Jag är i vecka 7 och har kännt "växt verk" ett fåtal gånger.
    Så att både du och jag och Surfa inte känner något känns bra.
    Allt jag känner är brösten. =)

• Tess5

Jag hade molvärk i vecka 4 och 5. Sen försvann den helt i hela v 6 för att sedan komma tillbaka. Jag var lika orolig jag, men som sagt. Det varierar ju massor mellan alla graviditeter. Sen har jag förstått att de flesta känner mer första graviditeten. Sen är man mer uttöjd redan

• Maroska

Hej Tess

Känns skönt att höra, detta är min första graviditet, och hade molvärk förra veckan(v5). denna vecka (v6)har jag inte kännt något, så lite börjar tankarna snurra, tur att det finns fler med samma känningar o känslor :)

• Sunny83

Samma här!
    Jag kände av växtvärk i lördags senast...sen dess har den varit helt borta.
    Självklart blir man orolig direkt.
    Ska på ett till vul på måndag och jag bara längtar så att min oro kan lägga sig.
    Jag blir så otroligt larvigt orolig över minsta lilla.

Men skönt att det är fler som har likadant som jag när det gäller värken!

• Maroska

Sunny83
    Hur fick du vul så tidigt?! Jag ska till BM nästa torsd och skriva in mig, men jag tror inte jag får något vul. Men man kanske få höra lilla skatten*ler*

• Jillisen

jag kände inget... o e i v14 nu

• Sunny83

Maroska:

Ja var på ett vul den 7:e eftersom jag trodde att det var missfall på gång eftersom precis alla mina symtom hade försvunnit.
    Så då fick jag komma och kolla men fick se en liten klump med ett hjärta som slog *ler*
    Men man såg ganska otydligt så hon frågade om jag ville komma tillbaka om 10 dagar igen för att göra ett nytt, även om man såg att hjärtat slog och det.
    Självklart tackade jag ja till det så nu ska jag dit på måndag igen.
    Känns bra för nu har jag börjat bli så nojjig om att något är fel igen..
    Aldrig kan man vara nöjd!

• Maroska

Nej, visst är det så. Först oroar mig sig för att bli med barn. Så blir man med barn. Sen oroar man sig under tiden man bär barnet och sedan oroar mig sig när barnet är fött osv*ler stort* men det är det allt värt.....

Lycka till på måndag!

Tror du man kan få höra barnet hos BM nästa torsdag, eller är det för tidigt?!

• Sunny83

Maroska:

Visst är det så!
    Tack så mycket

Jag vet inte när man som tidigast kan höra barnets hjärta faktiskt...så ingen aning tyvärr!
    men hoppas du kan få göra det, man blir ju betydligt lugnare!

• Longhaired

Molvärk kände inte jag förrän långt senare, i vecka 18 kanske. Och då var det inte speciellt mycket heller - någon enstaka gång på natten bara.
    Det är så olika, du kanske inte kommer att få någon molvärk överhuvudtaget.

Lycka till!

/L

• vår andra

Jag är i v.5 och har inte heller känt någon molvärk till skillnad mot hur det var förra gången då jag hade det
    Det enda jag känt av denna gång hittills är ömma bröst och yrsel, annars mår jag strålande

• Beatrize74

Graviditeter är olika. Jag kände mer med Hugo än vad jag gjorde nu med Isabelle.

Och sedan är man alltid orolig. Skulle du känna rejäla stick och molvärk skulle du säkert oroa dig för det, det vet jag att jag gjorde med sonen i alla fall. Då gick jag omkring och tänkte "Är det normalt att ha så häääär ont?" När det helt plötsligt slutade så tänkte jag i stället "Jisses, nu slutade det, hoppas att allt är bra med Pyret"

Usch...man är så orolig för så mycket när man är gravid, men oftast så går ju allt bra. Man får försöka att tänka att allt kommer att gå bra.

Kram

Svar på tråden Jag har ingen molvärk i magen och är i v.6 *orolig*