• LiselottePCOS

Röker du?

Värt att läsa

Smoking is associated with increased free testosterone and fasting insulin levels in women with polycystic ovary syndrome, resulting in aggravated insulin resistance

länk:
    www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19394003&itool=EntrezSystem2.PEntrez.Pubmed.Pubmed_ResultsPanel.Pubmed_DefaultReportPanel.Pubmed_RVDocSum

• Svar på tråden Röker du?
  • LiselottePCOS

puffar..
    Hade jag vart + medlem kunde jag ha gjort en omröstningstråd . (Har vart +medlem förrut och tycker inte det är värt pengarna)Nu är jag inte det, om någon har lust så kan du kanske hjälpa till med det.

• gedansk

hej

Slutade att röka för 9 år sedan försökte också att sluta äta godis men det var 1000g värre med. Socker är min stora last som jag inte lyckats få bukt med och det påverkar förstås kilona : ( och min PCO

• inga76

Röker inte. Slutade för ca 7 år sedan. Det var svårt, men jag tycker också att socker är svårare än nikotin att lägga av med. Har förstått att kraftigt kolhydratsug är vanligare bland PCO-are.

Just nu håller jag igen ganska bra där också, dock. Har gått ned 6,5 kilo sedan i våras.

• gedansk

hej
    Inga76: håller med att sluta var inga problem om man jämför med sötbehovet.

Svar på tråden Röker du?