• JWN

Ni med PCO/PCOS som fått barn....

....när kom de i förhållande till BF.

Kom de tidigt, på beräknad eller gick ni över?

Samt hur var erat blodtryck efter förlossningen och en tid framöver?

• Svar på tråden Ni med PCO/PCOS som fått barn....
  • Tetran

Gick över 15 dagar. Bltr var bra både under grav och efter grav.

• Vitros

kom i v35+2, men det berodde nog på att det var tvillingar snarare än på PCO:n
    Har haft bra blodtryck både innan, under och efter grav

• LittleMee

Blodtrycket har varit bra hela tiden.

Han kom ut 9 dagar innan bf. Jag blev igångsatt p ga minskad fostervattenmängd.

• Miracle Cats

Dagen innan och bra blodtryck

• HW06

Gick en dag över och blodtrycket låg bra.

• LiselottePCOS

Gick 14 dagar över oct bt var bra.

• PoP

Första killen kom 2 veckor tidigt och andra killen kom 10 dagar tidigt. Bra blodtryck både under och efter förlossning!

• Caterinek

Fick vår dotter på BF+3. Hade jätte högt blodtryck under hela graviditeten. Efter var det normalt

• JWN

Tack för era svar!

Själv födde jag BF-9 och hade i slutet högt BT och under förlossning och det har inte gått ner efteråt....

Läste en studie angående BT och PCO-S och graviditet och fick en liten hypotes att om man fick högt BT så självregelerade kroppen risken för havandeskapsförgiftning genom att förlossningen kom igång tidigare.......

• Vargar

bltr var ok båda gångerna och de kom 9 respektive 11 dagar innan BF.

• Sommarlöv

Jag har med högt blodtryck och har PCO. Väntar barn, och har gått 2 dagar över nu. Är det så att man får högra blodtryck under graviditeten när man har PCO?

• JWN

Jag läste i en studie från irak (tror jag) att det var större risk att få högt blodtryck under sista trimesten om man hade pco.
    Men av de som svarat här hade ju de flesta ett bra BT , så det beror nog på helt vem man är helt enkelt mer än att man har PCO.....

• bollanmollan

v 33+2 fick hf så högt blodtryck med

• bollanmollan

fick äta blodtrycksmed i 3 månader efter

• IsaCMoJs

4 dagar innan BF med planerat kejsarsnitt då mit bäcken är snett,,, Hade lätt havandeskapsförgiftning också {#lang_emotions_frown}

Äntligen är hon här, vår älskade Moa
Svar på tråden Ni med PCO/PCOS som fått barn....