• MagicaDH

Blåbärsfläckar, hjälp sökes!!

Hej!

Vi har lyckats fläcka ner fiba kalasklänningen med blåbär, är det nån som har ett BRA tips hur vi får bort dem?? Har ännu inte tvättat klänningen.

Tack för svar!

• Svar på tråden Blåbärsfläckar, hjälp sökes!!
  • Ullegulle78

Jag fick bort blåbärsfläckar med galltvål.
    *fukta
    *löddra in
    *gnugga för allt vad tyget håller
    *skölj.
    *gnugga in ny tvål.
    *låt ligga ca 10 min
    *skölj.
    Sen beror det nog på vilket material fläckarna sitter på.
    Detta var en bomulls klänning...
    Lycka till!

• Impreza

Jag brukar gnugga in fläckar med Yes diskmedel och låta det ligga några timmae sen när man tvättar så har jag lite Yes och vanligt tvättmedel så brukar det funka. Det gäller ju att behandla ganska omg eller åtminstone samma dag

• MagicaDH

TACK för era svar!

Hm, fläckarna har varit på klänningen sen i måndags... Inte så bra, med andra ord.

Yes har jag hemma, men vad är galltvål och var köper jag sån??

• MagicaDH

Materialet är bomull föresten

• Dag

Gnugga in med filmjölk och tvätta!

• MagicaDH

Filmjölk??? Fungerar det?

• Impreza
    Dag skrev 2009-07-31 15:49:24 följande:
    Gnugga in med filmjölk och tvätta!
    Oj, det måste jag prova
  • Kissekatt

Jag använder Vanish Gel. Sprayen är värdelös, det ska vara gel! Häll på ordentligt och tvätta. Det tar alla fläckar jag har testat hittills.

• linjes
    MagicaDH skrev 2009-07-31 15:48:58 följande:
    TACK för era svar! Hm, fläckarna har varit på klänningen sen i måndags... Inte så bra, med andra ord. Yes har jag hemma, men vad är galltvål och var köper jag sån??
    Dom fläckarna lär du aldrig få bort,sorry
  • Leora

Spraya på massor av Tabort och låt det verka ett bra tag. Upprepa om det hinner torka innan tvätt. Jag lovar att det funkar, jag provade häromdagen. Jag sprayade på gamla blåbärsfläckar (flera dagar gamla) i flera omgånger i ett par dagar innan jag tvättade. Inte en fläck blev kvar.

Svar på tråden Blåbärsfläckar, hjälp sökes!!