Inlägg från: Sparris09 |Visa alla inlägg
  • Sparris09

Gravid igen 5 månader efter kejsarsnitt...

Snittades också i januari och är nu gravid i v10. Har den vanliga molvärken men även en obehaglig brännande smärta i op-ärret från och till (som jag inte hade innan jag blev gravid- eller så inbillar jag mig bara=))! Ska göra vul nästa vecka och be att dr kollar lite på op-ärret, tycker att jag känner otroligt mycket ärrvävnad. Känns lite obehagligt måste jag säga. Min man är otroligt orolig att hela ärret ska spricka. Han tror inte alls att det läkt som det ska!
    Gjorde ett planerat kejsarsnitt i v 37 förra gången, pga min grundsjukdom och planerar även att göra snitt denna ggr. Men vi får se... förutsättningarna kanske ändrar sig under färdens gång=)

• Sparris09

Nej jag har samma tro att man blir gravid då kroppen är redo! Lite obehagligt bara att det ska dra i op-ärret!
    Ska göra vul bara och se så att allt står rätt till. I min första grav såg man i v9 att det inte fanns ngt fostervatten- inte för att man gjorde ngt då utan först i v17 avslutades grav. Sen är jag inte helt hundra på hur långt gången jag är.
    Så blir det mer verkligt när man ser det lilla livet=)

Svar på tråden Gravid igen 5 månader efter kejsarsnitt...