• smiles84

Tapetsera inglasad altan!

Hej hej kära vänner!

Undrar om någon vet om man kan tapetsera en fondvägg på en inglasad altan? Eller om det finns särskilda tapeter till detta?
    Annars ni kanske har lite andra tips på vad man kan göra för roligt med en vägg, som ska sticka ut lite.

• Svar på tråden Tapetsera inglasad altan!
  • Garderobshylla

Måla hellre, för är det inte jämn temperatur året runt och lite fukt som det lätt blir så kommer tapeten släppa och se ful ut rätt fort.

• TheMother
    Garderobshylla skrev 2009-07-31 21:52:19 följande:
    Måla hellre, för är det inte jämn temperatur året runt och lite fukt som det lätt blir så kommer tapeten släppa och se ful ut rätt fort.
    Skulle precis skriva detsamma.
  • smiles84

Men det är så tråkigt, alla har det så!
    Men vi var och tittade på klinkers igår, och det får det blir. Vi sätter klinkers på väggen!

• Trynträ

Är altanen vinterbonad? Om inte tror jag inte det fungerar med tapeter då det blir väldigt varmt på sommaren och rätt kallt på vintern. Tror inte tapeterna stoppar för det. Kakel bör dock funka fast jag vet inte riktigt hur det skulle se ut. Oftast ser man ju bara kaklade väggar i badrum.

• smiles84

DEt går tydligen inte att uppdatera inlägget, därför skriver jag det här i stället!

Jag har nu förstått att det ej går att tapetsera vår inglasade altan, vilket jag tycker är väldigt synd eftersom det hade blivit så häftig!... Men, men ha släppt det nu. Var lite inne på att sätta klinkers på väggen, men det blir för myckket jobb, men ääven detta hade blivit kanon. Men nu har vi bestämt oss för att sätta fjällpanel på väggen och måla den i mörkgrått, med varannan matt och varannan blank. Vad tror ni om detta?

• Hägerbo

vi satte bröstpanel och målade kanske lite vanligt men med tanke på hur varmt och kallt det kan bli pluss att det rör sig enormt mycket på våren kan vi knappt öppna fönstrena har en bild i galleriet där man ser lite

Svar på tråden Tapetsera inglasad altan!