• Gnagarn

23 timmars kryssning i Östersjön

Hej! Tänkte ta med frun på en 23 timmars (de flesta är väl 22-23 timmar va) i stutet av augusti. Vi har två småknoddar hemma och passning för ett dygn och inte två så det får bli en endygnskryssning. Vi vill bara ta det lugnt och äta gott (läs buffe) och inte festa. Då vi har två små hemma (1 och 2 år) så vill vi verkligen kunna sova och inte bli störda av dyngraka snorungar som skriker (Cinderella går bort va?). Vi vet att det förekommer festande på alla båtar med nån kanske är lugnare. Finns det andra alternativ för oss än Ånedin linjen? Den känns ju lite väl pensionär för ett par som snart är 40..

Tips?

• Svar på tråden 23 timmars kryssning i Östersjön
  • fruis

Vi brukar åka Silja och har inte blivit störda direkt. Det är bra att åka mitt i veckan om man kan men annars är mitt bästa tips att lägga mer pengar på en bättre hytt lite högre upp i båten. Då slipper man spring i korridorerna av partykids.

• Gnagarn

Jo, det tänkte vi, dvs lägga lite deg på en fin hytt med rejäla sängar. Silja? Hm...blir Åbo kryssningarna då, de är väl endygns. De har bra buffe har jag hört.

• luttelin

Satsa på en dyrare hytt så funkar säkert både Birka & Silja.

Vi ska iväg på tisdag med familjen, blev Birka för oss då Silja inte har bussförbindelse från vår stad.....

• AnnelieTyresö

Fast på Birka är det ju kids som stör bara apfulla 70-90 åringar :D

• AnnelieTyresö

Ta inte buffen, unna er ett resaturangbesök istället å tråna å titta varandra i ögonen, stället för att springa å hämta ny mat hela tiden :)

• Zozzo87
    AnnelieTyresö skrev 2009-07-31 22:33:47 följande:
    Ta inte buffen, unna er ett resaturangbesök istället å tråna å titta varandra i ögonen, stället för att springa å hämta ny mat hela tiden :)
    Jaa tycker jag med... Jag o min sambo har varit på kryssning...Skööönt o vi åt på restaurang....Jag rekommenderar Viking line... Bra bemött har vi alltid blivit o där har de god mat...Åt på restaurangen Ella's nu sist...MUMS
  • luttelin
    AnnelieTyresö skrev 2009-07-31 22:33:02 följande:
    Fast på Birka är det ju kids som stör bara apfulla 70-90 åringar :D
    Klart det är mycket barn på Birka. Speciellt sommartid & lov. Den är ju som gjord för barnfamiljer.....
    Dock kan man komma undan allt liv genom att placera sig i SPA-avdelningen några timmar.
  • Gnagarn

mm...Frun har en semestervecka om ett par veckor så man kanske kan klämma in en tur redan då så att det blir i mitten på veckan.

Bor i Stockholm så vi har nära till alla 3 som åker (Viking, Silja och Birka).

• luttelin
    Gnagarn skrev 2009-07-31 22:37:59 följande:
    mm...Frun har en semestervecka om ett par veckor så man kanske kan klämma in en tur redan då så att det blir i mitten på veckan.Bor i Stockholm så vi har nära till alla 3 som åker (Viking, Silja och Birka).
    Passa på att boka i tid bara. Vi förskte i måndags få tag på en resa denna vecka men det var tokfullt! Om man inte ville lägga ut 6000:- på en svit vill säga.
  • AnnelieTyresö

Oj, sorry, jag menade att kids inte stör på Birka, jag har åkt den några ggr, å bara sett fulla åldringar :P
    Aldrig sett ett barn om man åker mitt i veckan, på icket lov.

• Gnagarn

Hm...kollade Birka. Paradise deluxe hytterna går på 808 kr om man är 2 sön-ons. Kommer man undan med det är det helt ok så att man kan lyxa till det lite mer på maten och annat, dvs alkoholhaltiga drycker och spabehandlingar!

• Gnagarn

808 kr per person alltså......

• AnnelieTyresö

Bli medlem hos Viking, där kan man åka gratis mitt i veckan :)

Å de har en väldigt trevlig SPa avd oxå, Cinderella.

Svar på tråden 23 timmars kryssning i Östersjön