• rödnos

Varför alla dessa onödiga kommentarer?

Man ställer en fullt logisk fråga och får ett bitskt svar tillbaka som mer eller mindre hintar om att man skulle vara helt imkompetent eller rent av korkad.

Vi är ju alla i mer eller mindre liknande situationer här och många har inte fått sitt första barn än. Därav inte per automatik att man är dum, eller? ;)
    Var det inte så att alla nån gång var nybörjare och att nån sa att man skulle fråga på? Annars lär man sig väl inte eller? Inga frågor är dumma i min mening.

Åsikter kan vara en annan sak men det är ju faktiskt så att man har rätt till sin egen och gillar man inte någon annans kan man ju hellre välja att inte kommentera den, såvida den inte är alldeles för provocerande, men i det fallet är det ju bättre att bara anmäla den än att dra det till en tråkigt lång och onödig "kasta skit" tråd. Eller?

Jag tycker vissa forum här är superbra men ibland när man skriver i forum där några användare varit längre än en själv och hunnit "bekanta sig" med varandra så blir "nykomlingen" idiotförklarad istället.

Visst, man kan ju ha sina hormonsvängningar och bli en riktig bitch, men för sjutton kontrollera dem!
    Här ska ju vara roligt!

Tack för mig o kram till alla som gillar att diskutera och informera, inte håna.

• Svar på tråden Varför alla dessa onödiga kommentarer?
  • Schnooglewookiemush

"Åsikter kan vara en annan sak men det är ju faktiskt så att man har rätt till sin egen och gillar man inte någon annans kan man ju hellre välja att inte kommentera den, såvida den inte är alldeles för provocerande, men i det fallet är det ju bättre att bara anmäla den än att dra det till en tråkigt lång och onödig "kasta skit" tråd. Eller?"

Vill bara påpeka att det är ett diskussionsforum, hur långt kommer man om man inte ska svara på de inlägg som man inte håller med? Hur blir diskussionen då?

• rödnos
    AtroCious skrev 2009-08-01 11:57:09 följande:
    "Åsikter kan vara en annan sak men det är ju faktiskt så att man har rätt till sin egen och gillar man inte någon annans kan man ju hellre välja att inte kommentera den, såvida den inte är alldeles för provocerande, men i det fallet är det ju bättre att bara anmäla den än att dra det till en tråkigt lång och onödig "kasta skit" tråd. Eller?" Vill bara påpeka att det är ett diskussionsforum, hur långt kommer man om man inte ska svara på de inlägg som man inte håller med? Hur blir diskussionen då?
    Jo visst men nog tycker du väl oxå att det är onödigt med snörpiga kommentarer? Man måste ju inte kommentera otrevligt för att ha en diskussion. :)
  • Malin   E

Håller med ts...man behöver inte vara elak för att kunna ha en diskussion.  När ska man anmäla inlägg som man anser vara emot reglerna på familjeliv. Alla har ju olika tolkningar. Fick ett svar om att jag var en bitterfitta och skulle skaffa mig ett eget liv...

• lövet2
    Malin E skrev 2009-08-23 12:55:57 följande:
     Fick ett svar om att jag var en bitterfitta och skulle skaffa mig ett eget liv...
    Ett sådant inlägg skulle jag definitivt anmäla!
    You can´t quit!
  • Achillea

Håller med dig TS.
    Tyvärr tror jag att en del inte tänker på att flera av medlemmarna i ett forum kanske inte varit med på FL så länge, är nya och är inte van att debattera här och har många frågor. Och då ska det suckas nedvärderande och frågas var man höll hus i mellanstadiet, typ. Samt alla som ska påpeka stavfel och undrar om man inte kan det svenska språket, när man då förklarar att man har dyslexi så blir det direkt liv i luckan om att - fasligt vad MÅNGA det är just på FL som har dyslexi!
    Tragiskt men dyslexi är inte helt ovanligt och finns nog ett stort mörkertal, alla är ju inte medvetna om sina svårigheter.
    Och ja det är trisst när folk som redan känner varandra gaddar ihop sig.
    Nog för att jag har många vänner här men i en diskussion håller jag mig neautral och står fast vid min åsikt även om inte mina vänner tycker lika dant.

Ibland kan jag nästan känna av smyg mobbning där man dumförklarar folk och bara måste få ur sin agression på ett eller annat sätt. Det är trisst och jag skulle vilja säga anmäl sådana inlägg för det är inte ok att dumförklara någon, samt ignorera inlägg som är provocerande och taskiga.

Svar på tråden Varför alla dessa onödiga kommentarer?