• Skrik och Panik

Utebur för kanin

Hejsan, ska köpa mig en kanin. Ska ha en utebur, så den ska ju alltså vara regält ombonad o mysig.

Vet ni vart man kan hitta en bra sådan bur för shysst peng? Eller en shysst ritning så kan jag bygga den själv!

Någon som har en utekanin som kan ge tips o råd?

/ S&P

• Svar på tråden Utebur för kanin
  • kaksmulan

Ska du ha kaninen ute året om? Hur kallt brukar det bli där du bor i sådana fall?

Om du har ett inkryp i buren nu på sommaren kommer det rummet bara användas som toalett. Det är därför bättre att ha en isolerad låda som du ställer in när minusgraderna gör sig gällande och som kaninen kan boa i med hö och halm.

Felixens♥ och Ellendellens ♥ stolta mamma, alias kaksmulan!
  • Mrs Winter

Samt har du haft kaninen ute hela året.Kan du ej ta in den.De är känsliga fär växlingar.

• Skrik och Panik

Mrs Winter

Tack för alla länkar! Japp medveten om att den ej kan komma in sedan, men det ska den inte, den ska bo ute året om

Kaksmulan, bor i västermanland, det blir inte särskilt kallt me andra ord.
    Tack för tipset om det där med toaletten, hade inte tänkte på det.

Ska man sätta in en liten toalåda i buren?

• kaksmulan
    Skrik och Panik skrev 2009-08-01 12:54:17 följande:
    Mrs WinterTack för alla länkar! Japp medveten om att den ej kan komma in sedan, men det ska den inte, den ska bo ute året om Kaksmulan, bor i västermanland, det blir inte särskilt kallt me andra ord.Tack för tipset om det där med toaletten, hade inte tänkte på det.Ska man sätta in en liten toalåda i buren?
    Du kan prova att sätta in en låda med låga kanter i det hörn kaninen gör sina behov. Då går det lättare att städa. Men min kanin flyttar bara runt dessa lådor så jag har bara en hög med spån i det hörnet i stället.

Tänk på att buren ska stå så att det inte blåser rätt in i den, oavsett vilken årstid det är. Jag har hela tak och väggar på min bur förutom i fronten där jag har nät.
    Felixens♥ och Ellendellens ♥ stolta mamma, alias kaksmulan!
  • Skrik och Panik

Kaksmulan

Okey, då vet jag det. Att om lådan flyttas runt så tar jag spån på golvet direkt istället.

Har ett perfekt ställe för buren, totalt lä

• Tinnys

Tror det var jula som hade jula som hade en kaninbur i två plan för 995. Sök på jula. se på kaninhus så får du se om det är något.

Svar på tråden Utebur för kanin