Katt som märker revir! HJÄLP!
Igår tog jag mig och en pojkvännerna en runda på tomten och 3 av mina pälsklingar följde troget efter.
Då får jag se min ena honkatt märka revir!!!
Hon stod upp och kissade och det sprutade rakt bakåt.
Jag smög dit och sniffade lite i närheten men det luktar inte något nämnvärt.
Har en kringstrykande hankatt som pinkar överallt, även varit inne hos oss och förstört massor, han är okastrerad så den lukten känner jag tyvärr väl igen.
Jag har den sista tiden sett flera av mina katter bete sig underligt, de stannar till vid någon buske och det rycker lite vid svansen men jag är ju inte säker på om de också märker revir. Igår var första gången jag sett någon av dem göra det.
Tingeling, som var den jag såg igår, är snart 5 år och kasterad sen hon var ca 6 månader. Alla mina katter är förövrigt kastrerade.
Ska flytta inom 3 dagar så jag oroar mig lite för att Tingeling, eller någon annan ska göra det innomhus efter flytten.
De kommer att få gå ut men först när de gjort sig hemmastadda.
Grejen är också att jag haft problem med denna kringstrykande katt (en grannes katt men som vägrar låta den kastreras trots att den inte mår helt bra)
Han har sprungit in och pinkat men på senare tid har jag inte sett han så mkt men ändå funnit spår av revirmärkning.
Kanske är det inte alls bara han?
Någon som har erfarenhet eller nåt annat att råda mig om? Är helt villrådig i detta.