• Anonym (frihetsökande)

Jag är otrogen och det känns... bra!?

Ja. Jag är otrogen mot min man sen 5 år, som jag även har barn med. Men jag mår inte dåligt av det. Inte alls, faktiskt. Det ända som får mig att må dåligt är att jag är på väg att tvinga mitt barn växa upp i en splittrad familj.

Min "älskare", fånigt uttryck, är flera år yngre. Vi har mycket mer gemensamt än jag och min man. Jag vill vara med honom, men inser att det förmodligen inte kommer hålla. Men det känns så jäkla skönt! Sen jag har varit med min man, som var min första, har jag kännt mig kontrollerad, ägd. Jag hatar den känslan. Känslan av att jag gör det JAG vill är så jävla underbar! Och därför tänker jag göra det igen.

Vill inte vara med min man längre. Jag älskar honom visst på ett sätt men kan inte leva med hans kontroll och hans moral (t.ex. att man är oren om man har sex med mer än en person). Nu ska jag försöka avsluta det på snyggast möjligast sett. Vet inte hur dock.

Jag var alltid emot otrohet, tyckte otrogna saknade självkontroll och respekt. Och ja, nu sitter jag i båten själv. Tänk vad man kan döma andra... sen sitter man där och är dökär, med besvarade känslor. Det är lätt att nått händer. Vi är väl alla bara människor? Vill dock tillägga att hade det inte varit p.g.a. vårt gemensamma barn hade jag redan varit borta med vinden. Och tyvärr har jag inte tillräckligt med självkontroll att vänta tills EFTER skiljsmässan. Sorry.

Är jag hemsk eller bara mänsklig? Är det inte egentligen sjukt att man blir ägd av en annan människa? Att inte få göra vad man vill? Varför ska man egenligen lova varandra trohet? Vad är meningen?

• Svar på tråden Jag är otrogen och det känns... bra!?
  • Clobberella

Anonym (frihetsökande) skrev 2009-08-01 13:29:59 följande:

Jag var alltid emot otrohet, tyckte otrogna saknade självkontroll och respekt. Och ja, nu sitter jag i båten själv. Tänk vad man kan döma andra... sen sitter man där och är dökär, med besvarade känslor. Det är lätt att nått händer. Vi är väl alla bara människor? Vill dock tillägga att hade det inte varit p.g.a. vårt gemensamma barn hade jag redan varit borta med vinden. Och tyvärr har jag inte tillräckligt med självkontroll att vänta tills EFTER skiljsmässan. Sorry. Är jag hemsk eller bara mänsklig? Är det inte egentligen sjukt att man blir ägd av en annan människa? Att inte få göra vad man vill? Varför ska man egenligen lova varandra trohet? Vad är meningen?
    Jättelätt att döma när man inte har erfarenhet, och kan alla göra misstag MEN:
    Att du inte får göra som du vill, att du har lovat någon trohet, det har du (förhoppningsvis) gjort helt frivillig, och att du nu börjar fundera på poängen gör inte att det är RÄTT att vara otrogen.
    Hemsk? Ja, din man kommer förmodligen att tycka det om han får reda på vad du har gjort.
    Det enda rätta är väl att avsluta ditt äktenskap så snabbt och smidigt som möjligt, eftersom du inte verkar ha något intresse av att rädda det.
  • glad i livet

Håller med ovanstående, låt bli att vara otrogen. Tala om för honom hur du känner. Om du ändå känner att ditt äktenskap är värt att rädda så gör det du kan för att få ordning på det igen. Prata med honom!

• Anonym (frihetsökande)

Jag vill nog inte rädda mitt äktenskap. Jag har inset att jag vill ha en man som kan och tycker om att ibland laga mat, som klarar av att köra en tvätt eller damsuga utan att jag står och övervakar. En som låter mig kyssa tillbaka. Sen är det inte en ideal situation för ett barn och DET mår jag dåligt över.

Jag tänker inte berätta att jag har en annan, det skulle enbart såra. Ibland är inte sanningen bäst.

• Anonym (Lycka till!)

Jag håller med TS! Jag blev så glad över att höra hur din frihetskänsla lyser igenom, hur du har vuxit i det du varit med om, din stärkta självkänsla och ditt nya självförtroende!! You go girl!!

Självklart, otrohet är inte vackert, men vad ska du göra åt det nu? Hänt är hänt, du vill därifrån, du vill ha en annan man. Sånt händer. Se nu bara till att försök komma ifrån ditt förhållande på ett bra sätt. Kan du göra det utan att avslöja din nya kärlek, så är det ju givetvis att föredra. Sen ska man inte glöma att det som göms i snö kommer upp i tö. Av nån anledning brukar saker och ting komma fram förr eller senare, men jag är novisen; hellre senare än förr... faktiskt...

När du separerat och skilsmässan är ett faktum; skäms inte för att nämna att du dejtar någon ny, om det nu skulle komma fram. Se bara till att inte blanda in barnen i ett tidigt skede. Vänta minst ett halvår-år innan du presenterar ditt barn för din nya kärlek.

Men kan ni dejta medan du är barnledig, så varsågod! Finns inget som hindrar dig!

Om du inte lyckas med att hålla förhållandet hemligt; se då till att anlita en bra advokat ifall det skulle bli en ful skilsmässa. Bered dina nära och kära på att du och ditt barn kommer att behöva stöd och hjälp.

Det här klarar du!! Vill du bort, så ska du bort! Jag dömer dig inte för fem öre, du har all rätt i världen att känna att du vill gå vidare. Och otrohet glömmer folk efter ett tag. Det är kul att snacka om i ett år, sen går det över. Det bästa är att bemöta det med att vara knäpptyst.

Lycka till!!

• Anonym (frihetsökande)

Anonym (Lycka till!) skrev 2009-08-01 14:11:20 följande:

Jag håller med TS! Jag blev så glad över att höra hur din frihetskänsla lyser igenom, hur du har vuxit i det du varit med om, din stärkta självkänsla och ditt nya självförtroende!! You go girl!!Självklart, otrohet är inte vackert, men vad ska du göra åt det nu? Hänt är hänt, du vill därifrån, du vill ha en annan man. Sånt händer. Se nu bara till att försök komma ifrån ditt förhållande på ett bra sätt. Kan du göra det utan att avslöja din nya kärlek, så är det ju givetvis att föredra. Sen ska man inte glöma att det som göms i snö kommer upp i tö. Av nån anledning brukar saker och ting komma fram förr eller senare, men jag är novisen; hellre senare än förr... faktiskt...När du separerat och skilsmässan är ett faktum; skäms inte för att nämna att du dejtar någon ny, om det nu skulle komma fram. Se bara till att inte blanda in barnen i ett tidigt skede. Vänta minst ett halvår-år innan du presenterar ditt barn för din nya kärlek.Men kan ni dejta medan du är barnledig, så varsågod! Finns inget som hindrar dig!Om du inte lyckas med att hålla förhållandet hemligt; se då till att anlita en bra advokat ifall det skulle bli en ful skilsmässa. Bered dina nära och kära på att du och ditt barn kommer att behöva stöd och hjälp.Det här klarar du!! Vill du bort, så ska du bort! Jag dömer dig inte för fem öre, du har all rätt i världen att känna att du vill gå vidare. Och otrohet glömmer folk efter ett tag. Det är kul att snacka om i ett år, sen går det över. Det bästa är att bemöta det med att vara knäpptyst.Lycka till!!
    Tack!! Ditt inlägg stärkte mig . Jag även lärt mig att man inte ska vara så snabb med att lova saker, och heller inte att dömma andra. Jag ser fram emot ett nytt liv där JAG får bestämma över mig själv, där jag slipper känna mig som slav/hushållsarbetare och får uttrycka min känslor fritt! Och jag hoppas, hoppas, att mitt barn ska må bra av att ha en lycklig mamma som njuter av livet istället för en som är kroniskt deprimerad.
  • Anonym (Lycka till!)

Anonym (frihetsökande) skrev 2009-08-01 14:15:57 följande:

Anonym (Lycka till!) skrev 2009-08-01 14:11:20 följande:
    Tack!! Ditt inlägg stärkte mig . Jag även lärt mig att man inte ska vara så snabb med att lova saker, och heller inte att dömma andra. Jag ser fram emot ett nytt liv där JAG får bestämma över mig själv, där jag slipper känna mig som slav/hushållsarbetare och får uttrycka min känslor fritt! Och jag hoppas, hoppas, att mitt barn ska må bra av att ha en lycklig mamma som njuter av livet istället för en som är kroniskt deprimerad.
    Du har så rätt så!!!

Självklart mår ditt barn bra av att ha en lycklig mamma, och det är precis vad du kommer bli!! Lycka till!
  • rlevitte

TS, en nyfiken fråga, hur tänkte du dig att du vill ha ditt liv efter skilsmässan?

Mvh,
    Richard

• Midsommartjejen

Levde precis som dig i lite mer än ett år, men sen orkade jag inte mer utan skilde mig. Det ångrar jag inte. Min kärlek var slut till exet. Jag kände oxå mig kontrollerad, var hushållerska mm i det gamla.
    Hade kontakt med den jag var otrogen med även efter skilsmässan, men idag, 6 år senare är jag omgift med en man som respekterar mig o behandlar mig väl. Barnen mår oxå bra, o än har ingen ballat ur trots skilsmässan.

Så jag tycker du ska skilja dig för allas skull. Ingen mår bra av att du inte mår bra.
    Lycka till!

• Darling1980

Otrohet/en i sig är väl inget att hylla, men helt klart alltså ett uttryck av att er relation står på kanten av att avslutas. Utifrån hur du beskriver er relation och jag själv är barn till en liknande relation mellan mamma och pappa- så hoppas jag att du är stark och står på dig(barnen far mer illa i en relation med föräldrar som bråkar och längtar bort än två skilda som är lyckliga på varsit håll). Slutar vara otrogen, utan helt enkelt går vidare på egen hand och skiljer dig, och sen kan du älska och sexa med vilka du vill. Kanske du hittar en man som fångar dig totalt i framtiden.

Lycka till och var försiktig :)

• Fenneka

Mina föräldrar skildes när jag var ett litet barn. Båda bildade nya familjer och jag växte upp med kärleksfulla familjer. Har mått bra. Men för ett år sedan fick jag veta att min far varit otrogen mot min mor när de fortfarande var gifta. Det var ju över 30 år sen, men det sved till i hjärtat må du tro ändå! Hur kunde han, tänkte jag? Samtidigt förstår jag honom då jag själv haft en STOR svacka i mitt eget äktenskap och tanken funnits där, även om jag varit långt ifrån att genomföra det trots möjligheter. Hade min man varit otrogen så hade jag skilt mig, så starkt emot det är jag i grunden. Livet är komplicerat helt enkelt och jag kan bara önska dig lycka hur du än väljer din framtid, och tänk gärna på hur du hanterar situationen, för en dag är barnet stort nog att döma dig och då vill du vara stark och respektfull i den diskussionen samtidigt som du står för ditt beslut.

Svar på tråden Jag är otrogen och det känns... bra!?