Inlägg från: Anonym (Kattis) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kattis)

Min syste klänger efter min fästman

lollisen skrev 2009-08-02 01:21:28 följande:
    Anonym (herregud) skrev 2009-08-02 01:18:01 följande: Jag förstår fortfarande inte hur du kan få det till att jag skulle känna svartsjuka öht? Motivera gärna dina påståenden..
    En del vill inte förstå, de vill bara tjafsa och provocera, det är nog bara att ignorera.
    Jag kan inte heller fatta hur h#n kan läsa in att du är svartsjuk i dina inlägg, då kan hon inte ha läst dem riktigt ordentligt eller så vill hon bara försöka reta upp dig, det är min teori
  • Anonym (Kattis)
    vimsan06 skrev 2009-08-02 09:18:48 följande:
    försöker sätta mig in i din situation. Jag skulle inte bli svartsjuk men säkert tycka att det var konstigt och bli lite konfunderad om jag blev ignorerad av min syster som BARA ville ägna sig åt min kille. Framför allt så skulle jag tycka att det var jävligt PINSAMT att ta hem min kille och så börjar syrran ragga på honom. Det känns ju helt enkelt ohyffsat. Jag ammar väldigt öppet och tycker själv att mina bröst blir väldigt avsexualiserade när dom är sprängfyllda av mjölk så just den biten kan jag förstå,att det är kanske så naturligt för henne att amma så hon inte tänker på att tissen hänger fram,min flicka hade perioder när hon väldigt bestämt tyckte att hon skulle få ha tillgång till bröstet dygnet runt,o ligga o gosa med bröstvårtan hela tiden. Så det fick hon,gäster eller inte. Nu faller ju detta resonemang lite på att din mamma säger att hon aldrig annars är så öppen..kan hålla med om att det är märkligt..men samtidigt kan jag inte för mitt liv förstå varför nån skulle välja just det sättet för att få sexuell bekräftelse..brösten känns ju så himla osexiga när dom är matbehållare!! Men nu verkar ju problemet mest vara att din syrra beter sig som om hon vore desperat kåt på honom och det lär väl tyvär sätta sina spår hos dig,ja hos hela familjen så nästa gång ni ska komma kanske ni inte är så entusiastiska tyvär. Bra kille du har iaf,som är rak och säger att det känns obekvämt att hon stöter på honom. Ett uppriktigt intresse för att lära känna honom måste hon ju självklart få ha,och självklart får väl dom sitta och snacka själva men som sagt den känslan du får,och framför allt som HAN får uppstår ju inte från tomma intet. Jag tycker inte det verkar som om du har så himla låg självkänsla och är så svartsjuk som alla skriver,jag tycker det verkar som om hon har låg självkänsla och behöver få den höjd. Fundera om det finns nåt du kan göra för att hjälpa henne,lite syster tid tillsammans? Kanske behöver hon prata? Jobbigt att bo med mamma och pappa och en bebis,och så kommer ni insvepandes-ett lyckligt och självständigt par-brunbrända och nykära..lite avundsjuka? Även om man är glad över sin bebis så kan man känna en stark längtan efter att ha nån att dela allt med...lycka till
    Håller med, eftersom hennes syster i vanliga fall är väldigt pryd med att visa sig när hon ammar och sina bröst överhuvudtaget så är det ju konstigt att hon plötsligt visar upp dem för TS man. Om min syster gjorde så där så skulle jag skämmas ihjäl.
  • Anonym (Kattis)
    Anonym skrev 2009-08-02 10:49:31 följande:
    men fan.. man kan väl liksom lufta dom lite privat eller är det helt omöjligt för att visa lite respekt för andra? det gjorde iallfall jag ;0) man är ju inte direkt den enda människan på planeten..
    Ja, sen får hon ju tänka på att TS man är från en kultur där det inte är okej att kvinnor springer och viftar med brösten i ansiktet på någon annans man(eller man överhuvudtaget om det inte är ens egen). Hon får väl lov att visa lite respekt precis som du skriver.
  • Anonym (Kattis)
    Anonym skrev 2009-08-02 10:56:43 följande:
    Anonym (Kattis) skrev 2009-08-02 10:51:07 följande: antagligen för att hon tar för givet att alla som inte gillar att se bara bröst när man inte just för stunden tex. ammar måste vara svartsjuka..
    Ja, så kan det också vara, även om det för mig är en lite konstig syn på saken.
  • Anonym (Kattis)
    lollisen skrev 2009-08-02 10:59:21 följande:
    Men jag har ju skrivit hela tiden att jag iNTE skulle vara svartsjuk, samt att jag själv lufade brösten mycket och sådär...?
    Nej, jag vet men vissa vill ju inte fatta vad andra skriver.
  • Anonym (Kattis)

Till Wickz: menar inte TS, det är lollisen som har blivit anklagad för att vara svartsjuk på dem som visar brösten.

Ja, TS blir nog det, har hon ju erkänt och jag antar att det är det hennes syster är ute efter också. Jag skulle också tycka det var jobbigt om min syster höll på så.

• Anonym (Kattis)

Till Wickz: Det är ok, det är sånt som händer:) :)

• Anonym (Kattis)
    lollisen skrev 2009-08-02 11:22:17 följande:
    När jag precis hade ammat, så luftadejag brösten- JA. Men inte för att visa upp dem! Jag sket i vem som befann sig i MITT hem, som jag skrev innan. I mitt hem gäller mina regler, passar det inte så är det bara att dra. I mitt hem ska jag kunna känna mig fri och inte behöva anpassa mig efter alla andra...
    Ja, men det här är ju föräldrarnas hem och hon som är vuxen bor av någon anledning där och då måste hon respektera vad de tycker och som det verkar var de inte så förtjusta över hennes beteende.
  • Anonym (Kattis)
    lollisen skrev 2009-08-02 12:26:24 följande:
    Anonym (Kattis) skrev 2009-08-02 12:20:36 följande: Fast då är det ju bara för de här vuxna människorna att ha en vuxen dialog direkt till systern? Eller vad är problemet? Nu blev det ju liksom stort av ingenting egentligen. Skitbarnsligt beteende. Enligt mig iallafall.
    Ja, det verkar som de allihop har svårt eller inte vågar säga ifrån till henne. Man undrar ju om de är lite rädda för henne. Tycker också det är ett barnsligt beteende.
  • Anonym (Kattis)
    Anonym skrev 2009-08-02 12:45:05 följande:
    hmmm så det är inte alls konstigt att systern tydligen bara betedde sig så här när hennes man är på besök? visst att man alltid vill tro gott om folk men det är ju bara naivt att direkt tro att det inte finns brudar som går igång på sina systrars män och faktiskt visar det på det här sättet.. för uppenbarligen verkar hon ju bete sig annorlunda än hon i vanliga fall gör (dvs. enligt ts. går hon ju inte runt halvnäck annars ) med andra ord så tycker jag SYSTERN borde visa mer respekt.
    Jo det är mycket konstigt och det är väl inte heller första gången denna syster varit i farten och "gått i gång" på TS pojkvänner. Att hon gör som hon gör inför TS man och inte annars talar ju sitt tydliga språk, hon vill visa upp sig för honom och jag tror hon gör det för hon vet att TS tar väldigt illa vid sig, med sådana systrar behöver man inga ovänner.
  • Anonym (Kattis)
    Anonym skrev 2009-08-02 12:50:52 följande:
    öhh ja hon skriver att hon ammar och visar lökarna framför hennes man.. men senare förklarar hon ju även lite mer ingående att hon "visar lökarna" efter amningen.. är väl ganska uppenbart att det är det hon menar och stör sig på.. så vad har svartsjuka med saken att göra? hennes man känner ju sig besvärad.. och det är ju inte så märkligt.. bröst är ju trots allt bröst.
    Håller med + att det är ett beteende som hon inte har normalt utan håller på med nu.
  • Anonym (Kattis)
    Anonym skrev 2009-08-02 12:52:54 följande:
    Anonym (Kattis) skrev 2009-08-02 12:50:30 följande: exakt hon beter ju sig inte normalt.. hade blivit purk på min syster om hon betett sig så där =0(
    Exakt, och någonstans i tråden har jag för mig att någon anklagade TS för att vara avundsjuk på sin syrra men jag tror tvärtom jag, Ts har pojkvän och bor utomlands medan hon systern är 27 år och bor fortfarande kvar hemma hos mamma och pappa. Det känns kanske jobbigt för henne
  • Anonym (Kattis)
    lollisen skrev 2009-08-02 13:10:34 följande:
    Jag dömer inte ut människor efter bara fått ta del av en (mycket vinklad) version. Jag dömer inte heller då jag fått ta del av alla sidor. Inte medvetet iallafall. Jag skriver inte här för att spä på TS:s bekymmer eller det som tynger henne, jag skriver vad jag tycker att de kan göra istället för att det ska bli en familjefejd. Jag tycker att TS och övrig familj agerat minst lika fel, då de inte tog upp detta med systern direkt. Systern vet jag inte ifall hon agerat "fel" egentligen, då jag inte hört hennes sida av hela grejen.
    Fast jag tycker ju att en normalt funtad person borde fatta det själv. Om hon uppenbarligen är pryd och nu plötsligt visar upp härligheten för en man hon knappt ens känner(är ju inte normalt att göra) så är det ju konstigt och egentligen inte ett normalt beteende för systern så uppenbarligen vet hon nog innerst inne att hon gör fel.
  • Anonym (Kattis)
    lollisen skrev 2009-08-02 13:29:08 följande:
    Anonym (Kattis) skrev 2009-08-02 13:16:30 följande: Men? OM det nu inte är ett normalt beteende och systern drabbats av någon personlighetsförändring helt plötsligt, borde itne de anhöriga fråga vad det är som händer då? Eller om nåt inte riktigt står rätt till?
    Ja, då får de väl söka hjälp.
  • Anonym (Kattis)
    lollisen skrev 2009-08-02 13:31:56 följande:
    Anonym (Kattis) skrev 2009-08-02 13:30:44 följande: Främst bör de väl se hur det står till med systern om hon nu ändrat sitt beteende så drastiskt, för det gör man ju inte utan vidare. Familjer brukar väl i regel stötta varann? Eller har jag helt fel uppfattning om vad omtanke och kärlek innebär?
    Jo, det är klart, att de måste stödja henne om det är något som slagit slint men jag tror inte det är fallet men man kan ju aldrig veta. Men att det verkar jobbigt för hela familjen är ju uppenbart, jag tror att det är något mellan systrarna som blivit fel, att den hemmaboende systern har något problem i sin relation till TS och att det är där man får börja, men det är ju ara mina teorier. Nej du har inte missuppfattat vad omtanke är.
  • Anonym (Kattis)
    lollisen skrev 2009-08-02 13:38:36 följande:
    och det är en dödssynd menar jag? Det är ju ändå upp till dem som inte trivs med beteendet att säga ifrån. Trivs man inte, så går man eller säger ifrån direkt till person...
    Ingen dödssynd men man måste väl ha den moralen att man låter bli sin syrras man och det är ju upp till henne att i såna fall behärska sig
  • Anonym (Kattis)
    lollisen skrev 2009-08-02 13:40:33 följande:
    Anonym (Kattis) skrev 2009-08-02 13:38:19 följande: Man får ju inte glömma bort att systern precis fått barn... Vem är INTE psyko då liksom? Sjukt mycket hormoner i omlopp och jag VET att JAG var helt närhetstörstande då och kramade alla i min närhet och sådär. Samtidigt så var jag medveten om det själv och "varnade" de i min omgivning om mitt plötsliga behov av att kramas och vara nära. och jag VET samtidigt att de skulle säga ifrån OM de hade tyckt att jag var jobbig eller påfrestande.
    Jo, kramas är väl en sak och det gör man ju annars med kanske, vänner emellan, men att slänga fram pattarna framför någon annans man är en helt annan sak.
  • Anonym (Kattis)
    Polly S skrev 2009-08-02 13:51:37 följande:
    TS bor utomlands, inte konstigt att systern vill träffa henne och att hon vill veta vem systern delar sitt liv med (en av "flirtgrejerna" som gjorde att man skulle se att syrran var ute efter honom var ju just att hon ställde honom en massa frågor...) TS verkar svartsjuk iom ordvalet, "klänger", fast hon sen inte skriver nåt om att systern gör det. TS är också den som verkar ha problem med att systern visar sina bröst, det är naturligt att amma men borde tydligen ske privat. jag kan tänka mig att systern snarare har en helt avsexualiserad syn på brösten eftersom hon kan visa upp dom nu men inte annars, och att det är gamla saker som spökar för TS -som att systern _tidigare_ betett sig illa och sagt att hon kan få TS killar.
    ...och att hon slänger upp tuttarna framför honom är ju onormalt om hon annars visar hon aldrig brösten när hon ammar, så varför börja slänga fram dem vid syrrans man nu plötsligt, av vilken annan anledning ska hon göra det för om inte för hans skull och jag håller med om att det är något gammalt som ligger bakom, det är tydligen inte första gången hon flirtar med TS pojkvänner, tror syrran har problem i sin relation till TS. Som jag uppfattat det tycker TS man också att det är jobbigt + TS föräldrar har också reagerat.
  • Anonym (Kattis)
    Anonym skrev 2009-08-02 13:57:07 följande:
    vad finns det att skratta åt?! är det roligt att ens syster medvetet föröker snärja en man? jag hade bara blivit arg och inte alls sett det som en rolig grej..blivit förbannad för att ens syrra inte visda emer respekt
    Nej, det är inget att skratta åt, tycker det är respektlöst + att hon gör ju bort sig totalt.
Svar på tråden Min syste klänger efter min fästman