• lollisen

Min syste klänger efter min fästman

Oj då.

Konstigt att din egen familj vill umgås med dig nu då du är på besök hemma, eftersom ni inte träffas så ofta menar jag.

Vilka härliga familjband ni måste ha.

Mina syskon får klänga hur mycket de vill på mig då vi träffas! Älskar dem över allt annat liksom!
    OM det mot förmodan skulle bli för mycket, så skulle jag säga det helt enkelt. Att "back off, nu vill jag ha lite private space, men vi kan gulla lite mer sen igen." med glimten i ögat.

• lollisen

Anonym (oj då) skrev 2009-08-01 15:49:44 följande:

Nu är det ju så att enligt TS så klänger syrran på hennes man mest, inte på henne!
    Jahaaa! Jag läste kanske lite fel där..

Iallafall, då är det väl bara att säg typ; "Jag vet att han är sjukt het, men nu vill jag åka iväg å hängla lite med min man ifred".. Fortfarande med glimten i ögat.

För seriöst, man blir väl inte svartsjuk på sina syskon eller?
  • lollisen
    Anonym skrev 2009-08-01 15:50:54 följande:
    Nja visst får hon amma, men medans vi satt o käka frukost idag så kom hon in i köket med ena tutten hängandes från bhn o en halvsovande unge i armen o kolla in min man om han kolla in henne? O så börja hon fråga tillgjort med sexuell ton i rösten om han sovit gott o vad han tycker om sverige..hon totalignorera mig! Skulle inte ni bli svartsjuka lr?
    Nej inte ett dugg.
    Det handlar ju om vad DU tolkar in i hennes beteende, för mig låter det som att det är du som är osäker på dig själv...
  • lollisen
    Anonym skrev 2009-08-01 16:00:32 följande:
    Sorry, kan inte citera er,jag o min syrra e inte så nära varanna som andra systrar av vissa anledningar..hon har flirtat med mina killar förr, o de har satt sina spår..jag e väldigt självständig o behöver inte folks bekräftelse för att veta att jag duger. Men det gör ont när hon ska hålla på. Vill inte säga d till henne. Vi e inte så öppna helt enkelt,
    Litar du inte på min man eller?
  • lollisen
    Anonym skrev 2009-08-01 16:10:48 följande:
    Nej jag ser inte heller amma son nåt sexuellt..det e helt naturlit, men hon e inte privat av sig, hon e alltid där han e..om han sitter vid datorn tex kommer hon o sätter sig nära han i sin mjölkdränkta bh o kjol ( o d e kallt), o frågar han en massa o leker med sitt hår..d e en ganska tydlig signal på att hon e ute efter han lr? O klänga menar jag inte fysiskt utan hon e i hans närvaro väldit mkt..
    Jag tror ändå att du tolkar inte lite väl mycket i allt. Har hon precis fått barn, så kanske det inte är så att hon känner isg direkt sexig? Jag vet inte...

Iallafall, litar du på din man?
  • lollisen
    Anonym skrev 2009-08-01 16:17:25 följande:
    Han har sagt många ggr att han älskar mig så att nästan gör ont, men jag e osäker ändå, pga att hon har sagt förr att hon skulle kunna ta ifrån min pojkvän om hon ville fast i skojsam ton..jag litar på min man men ändå...han flirtar ju inte tbx, han e bara trevlig mot henne.
    Då handlar det ju om dig. Det är väl inte din syster som är problemet egentligen, det är din egen svartsjuka och osäkerhet.
  • lollisen

Anonym (Sotis) skrev 2009-08-01 16:21:57 följande:

Ja det är verkligen inte lätt när sotisen tar över.. Sen spelar det ingen roll hur eller när.. Man kan inte styra den. Blockerar allt och man ser inget annat än det man uppfattar som jobbigt just då.Det bästa är nog om din man kan försöka ge dig ytterligare lite uppmärksamhet när han märker att du blir det.. För man mår verkligen inte bra när det inträffar.
    Annars får TS försöka koma till bukt med sin svartsjuka. Det är inte hennes mans ansvar att svansa extra för henne pga att hon har problem?
  • lollisen

Anonym (svartis?) skrev 2009-08-01 16:25:09 följande:

det funkar ju inte i längden, vem orkar vara tillsammans med någon som ständigt kräver bekräftelse pga svartsjuka.. nej som jag sagt, svartsjuka är otroligt oattraktivt..
    instämmer absolut.
  • lollisen

Anonym (Sotis) skrev 2009-08-01 16:26:32 följande:

Är man ett par så är man väl två? Då är man även två att lösa ett sådant problem. Och man vill så klart inte att den man älskar ska må dåligt.Det är upp till båda att göra det bästa av det då man som sotis inte klarar av att hantera vissa situationer...
    Men, man ska inte sluta ta ansvar över sina egna problem som enbart beror på en själv.
    Man kan inte lägga över ansvaret på sin partner om att; "ja nu är jag svartsjuk BEKRÄFTA MIIIIG annars blir jag ännu mer svartsjuk...."
  • lollisen

Anonym (Sotis) skrev 2009-08-01 16:28:25 följande:

Anonym (svartis?) skrev 2009-08-01 16:25:09 följande:
    Älskar man verkligen någon så klart man hjälper... Och ja hjälper man den personen så Han/Hon kan lita på en så minskar svartsjukan
    Men har TS man gjort nåt för att TS inte ska lita på honom? Nej, inte enligt henne själv i tråden!
    Då ligger ansvaret fullt på TS att lösa sina personliga issues med att inte kunna lita på människor.
Svar på tråden Min syste klänger efter min fästman