• kotka

2-4år, Presenttips!

pippiväskan (axelremsmodell) från åhléns har vi gett bort till tre treåringar och den har varit mycket uppskattad hos alla. min egen son har också en och den är verkligen favorit. finns i olika färger.

till jul tänkte vi att det är dags för en egen verktygslåda med små fast "riktiga" verktyg. en sån hade jag när jag var liten och jag kommer än ihåg hur jag hämtade den varje gång min pappa skulle snickra eller laga nånting. det fina i kråksången är att man ju kan använda dom där verktygen på riktigt sen, hammaren om man ska slå i en liten tavelspik osv. man kan ju ha den undanstoppad så att man har koll varje gång hon eller han använder verktygen, så det inte blir märken i väggar eller tummar.

• kotka

geshia: jag vet inte var man hittar verktygslådan. har inte börjat kolla än.. oj tänk om det inte finns. isåfall får man improvisera, köpa pennhammare, små skruvmejslar osv och en snygg låda bara. inte lika kul men ändå. fast det borde finnas. jag ska reka och sen återkommer jag.

• kotka

en annan grej som jag funderade på när min son fyllde två var ett smyckesskrin med mumin. när man öppnar är det nån muminkaraktär som snurrar runt, ballerinastuket ni vet. spelar en melodi. den fanns på åhléns och varje gång vi var där kunde sonen sitta hur länge som helst och öppna och stänga det där. han gillar mumin mycket, och har många halsband så det hade nog blivit himla poppis. men jag tyckte det var för dyrt och nu är jag rädd att han är lite för stor - fyller tre nästa gång.

• kotka

verktygslådan ser toppen ut! en sån blir det till jul.

Svar på tråden 2-4år, Presenttips!