• ia ia

Spottings före plusset?

Ni som är gravida och brukade ha spottings före mens, hur såg det ut när ni plussade? Hade ni spottings den månaden också? Såg de ut på samma sätt, samma mängd o.s.v?

Jag blir så ledsen varje månad jag får spottings, är hoppet helt ute då eller ska jag vänta med de negativa tankarna tills BIM och den verkliga mensen verkligen visar sig? Det känns verkligen så hopplöst!

• Svar på tråden Spottings före plusset?
  • thelifesaviour

Jag hade inga spottings månaden då jag plussade, alltid i tre-fyra dagar innan annars. Men å andra sidan läste jag massor då om folk som hade spottings som vanligt, så jag tror det är precis lika vanligt att ha dem, som att inte ha dem.

jag väntar inget mirakel, i min mage växer ett spektakel.
  • ia ia

Okej, då är inte hoppet te ännu ialla fall!

Nån mer med erfarenheter?

• Fossa

Jag hade spottings som vanligt. Brukar ha 3-7 dagar spottings innan mens och denna gång när jag var gravid hade jag spottings i 4 dagar. Gissa om jag blev förvånad när testet var positivt!

• ia ia

Va roligt! Grattis till er och tack för att ni tog er tid att svara, ni ger mig hopp!!!

• onskeglittra

ia ia skrev 2009-08-03 21:14:14 följande:

Va roligt! Grattis till er och tack för att ni tog er tid att svara, ni ger mig hopp!!!
    vi håller tummarna! Tappa inte hoppet! Kram!
  • ströpsi

Jag har haft spottings båda gångerna innan jag plussade. Samma mängd och samma längd, så ge inte upp hoppet!! Det kan bli plus ändå=)

• M1982

Jag hade också spottings, kom exakt den dagen som det brukar göra.. men det var också allt..ingen mens kom och jag var gravid. :)

• Njord

ursäkta en dum fråga, vad är spottings?

• SailorGirl

Blodblandade flytningar. Kan variera i mängd. Innan mens är det sparsamma flytningar, men lite bruna, efter mens är de lite tjockare i konsistensen och rikligare.

• Vårflickan84

så ni blev gravida fastän ni hade spottings?
    hade ni spottings varje månad?

• snöflingan74

Jag hade spottings i 3-4 dagar varje månad innan BIM. När jag äntligen (efter 10 försök) blev gravid kom det dock inga den månaden. Så när dagen var inne var jag redan ganska säker. Men som thelifesaviour skriver - det finns alla varianter så hoppet är definitivt inte ute!!

• pingel

Jag brukar ha spottings fem dagar före mens. Skillnaden den här gången var att de var lite sparsammare, ibland bara som prickar på trosskyddet, och mer bruna än brunröda. På sjätte dagen blödde jag en del och jag trodde att mensen kom, men sedan slutade det samma dag och efter det har det inte kommit någonting på några dagar. Testade svagt positivt imorse på BIM-1.

Förra gången jag var gravid var det ungefär samma. Innan jag fick barn brukade jag mest bara ha lite brunaktiga flytningar några dagar före mens, och det hade jag även den gången jag blev gravid, men de slutade runt BIM.

För mig har det alltså varit i princip vanliga spottings båda gångerna, men istället för att mensen kommit så har de slutat/avtagit istället.

Svar på tråden Spottings före plusset?