• Fama123

Gubbnamn 20-30-tal, hjälp!

Lillebror kommer om ca 6 veckor, pojke nr 3. Storebröderna har gubbnamn som var pooulära på 20-30-talet och vi vill att lillebrors namn ska passa in i gänget.

Vi vill INTE ha ett namn som börjar på A eller E, det är redan upptaget. Namnet ska allra helst ha nordiskt ursprung men inte fornnordiskt, som Oden eller liknande. Det får inte ligga på topp 100.

Så, kom igen, alla gubbnamn ni kan komma på som var populära i början av förra seklet

• Svar på tråden Gubbnamn 20-30-tal, hjälp!
  • Fama123

ja de är fina fast jag känner Svante och Gunnar och Folke och Nils.... Visserligen i äldre tappning men ändå. Jag gillar Tage.

• Fama123

Miss88: tack! Några är dock lite för unga gubbar för min smak, mer pappa än morfar, men allt är välkommet.

• Fama123

Nyfiken gul: Leif heter min pappa så det går väldigt mycket bort. Stig är bra fast vi har en kompis som heter så. Vartannat barn heter Oskar. Harry = Harry Potter = kändiskopianamn. Och så vidare, jag är hemskt kräsen!

• Fama123

Åh länken var ju bra, ska läsa den i lugn och ro och se om jag hittar något. Synd att det inte är en flicka, har redan sett två av våra flicknamnsalternativ där

Här är också en länk, jag hittar inte så mycket men det finns en hel del att välja på om någon annan skulle vara nyfiken:

www.kulturbilder.net/nordiska_namn.htm

• Fama123

jag läser dödsannonser varje dag och har även lagt ut uppdraget på bekanta på andra ställen i landet Letar även på gravstenar, men det är lite svårt att ha en son som heter "Överste" eller "Fiskarmästare" eller liknande... fast det var faktiskt på kyrkogård vi hittade båda storebrödernas namn.

• Fama123

Silverhjärta: Jag är oerhört förtjust i Valter. Vi hade det som alternativ när vår andra son föddes, men han passade inte för det namnet. Och nu har det blivit på tok för populärt, nästan varenda lördag finns en Valter på bebisbilderna. Synd!

• Fama123

Emmy T: Alvar är superfin förstås, det heter storebror Hjalmar är lite för svårt att säga men fint. Folke heter en bekants son.

Hurtbullen: Arnold Schwarzenegger.... nääääää

Ozapoza: Sture heter min chef... näääää

• Fama123

Luring: Ture finns på listan, maken är inte helt övertygad dock.

Mejja: Yngve heter en bekant tyvärr.

• Fama123

Flame: Eskil är redan taget, supergubbigt och fint. Tove är en flicka...

Svar på tråden Gubbnamn 20-30-tal, hjälp!