hur känns det där "nere" innan vattnet går?
väldigt nyfiken.. denna ggn vill jag att vattnet ska gå.. har aldrig fått uppleva det..
väldigt nyfiken.. denna ggn vill jag att vattnet ska gå.. har aldrig fått uppleva det..
Ha, ha.. Jag hade rejäla värkar i 5 timmar med andra barnet, det eskalerade och eskalerade. Sedan gick vattnet, då knäppte det till i magen och sedan forsade det längst med benen! Med första barnet gick inte vattnet och jag kände inget alls när de tog hål inne på förlossningen.
Ja,det knäpper till i magen på nåt sätt.Det har börjat med att vattnet gått för mig båda gångerna.
Min förlossning startade med vattenavgång. Jag fick ingen förvarning alls. Låg i soffan och bestämde mig för att ställa mig upp. Och trodde att jag kissade på mig. Det gick inte att knipa för att få det att sluta... Det dröjde ett par sekunder innan jag insåg att det var vattnet som gick. Kände som sagt inget särskilt. Det dröjde sedan 2 timmar innan jag fick molande värk och ca 1 ½ dygn innan första värken kom.
aha ok så det kan alltså bara komma sådär.. hmm jaja då får vi se denna ggn va som händer då.. spännande!!
Min förlossning startade också med vattenavgång men jag fick inga förvarningar. Det gick 01.00 på natten och jag hade precis varit och kissat. När jag lagt mig igen kände jag att det blev blött i trosan och tänkte "men va fasen jag har ju precis varit på toa!" Så jag gick på toa igen och igen tills jag fattade "men vänta lite, vattnet är ju genomskinligt". Fick byta binda som en tok, tre timmar senare satte värkarna igång.
Satt i soffan och tittade på TV, hade inga känningar i förväg. Plötsligt hördes en smäll (ungefär som när man pickar hål på en ballong, min sambo hörde det också) och det knäppte till i blygdbenet, kändes som om någon sparkade mig. Jag for upp på golvet och då splaschade vattnet ut, hela vardagsrumsgolvet blev blött.
För mig gick vattnet oxå utan förvarning. Vaknade fem på morgonen och gick på toa. Efter en stund var jag pinknödig igen. Gick på toa och då forsade vattnet ut. Var 5 veckor tidigt så jag fattade knappt vad som hände. 23.45 samma dag föddes bäbisen.
Det ploppade till i murran mitt i natten när ja nästan hade somnat o sen kände jag att det började rinna nått..reste mig upp ur sängen o de rann längs benen.. värkarna började 30 minuter senare och sonen föddes senare på eftermiddagen.