Inlägg från: Anonym (Lisa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (lisa)

Mitt barns halvbror

Din sambo är biologisk far till bägge barnen. Vad får dig att tro att han skulle kunna göra skillnad på nån av dom.
    För honom har dom samma värde.
    Jag träffade min nuvarnade när min dotter var 2 år och han älskar henne som sin egen.
    Våran gemensamma pojke älskar sin syster, för det är det hon är.
    Hans syster.
    I våran familj existeran inte ens ordet halvsyskon.
    Dom har fortfarande en hel del genetiska likheter vare sig du vill eller ej.
    Du kanske skulle tänkt på det innan du skaffade barn med någon som hade barn sedan innan.

Är det där skon klämmer kanske.
    Att du har svårt att acceptera att han hade ett liv och en kärlek innan dig.
    Lågt att ta ut det över sonen.
    Tänk på att risken är större att du blir ännu ett ex till honom än att han skulle ta ditt skitprat om halvsyskon.
    Var glad att han ställer upp för sin andra son istället.
    Klart att han bor där på halvtid, det är så det normalt brukar funka, mellan två separerade föräldrar.

• Anonym (Lisa)

I sammanhanget måste jag se i ett lite större perspektiv...
    om båda barnen mår bra och tycker om varandra måste väl det vara det viktigaste?
    jag tror att det mer kommer skada Ts och sambons relation i slutändan...
    och då kanske hennes son får ännu fler HALV-syskon...

tänk på att i slutändan har alla människor lika värde... alla som älskar varandra och hjälper varandra och har en relation till varandra berikar förhoppningsvis varandras relation...

ta inte bort det! och förstör inte detta för framtiden!!!

en del killkompisar kallar varandra för "brorsan" trots att dom itne har någon relation alls...

Svar på tråden Mitt barns halvbror