• Kya

Mitt barns halvbror

men fy fan, hur resonerar du egentligen, människa?! det är väl tamefan solklart att de är bröder! de delar samma gener, har samma far.
    jag tycker du ska vara glad att han accepterat ditt barn som sin bror, och vill älska honom! man kan aldrig få för mkt kärlek.

skäms. ta och resonera som en vuxen människa.

27okt-08 tittade min lilla prins Filip ut och Nr 2 beräknas titta ut 1 feb-10 :) Jag är lyckligt lottad!
  • Kya

jag måste fråga, hur resonerar du om man har adopterat ett barn och så får föräldrarna ett biologiskt barn efteråt? är inte de barnen syskon?

27okt-08 tittade min lilla prins Filip ut och Nr 2 beräknas titta ut 1 feb-10 :) Jag är lyckligt lottad!
  • Kya
    Mittilvet skrev 2009-08-02 16:28:57 följande:
    Vad har adoption med det hela att göra? Är du köttätare?
    nej det har med din syn på vad som gör bröder till bröder.
  • Kya
    Mittilvet skrev 2009-08-02 16:32:42 följande:
    Antingen är man helsyskon, halvsyskon eller inte syskon öht. Är det verkligen så svårt? Jag kanske borde blivit något ännu mer välbetalt i mitt liv, jag verkar ha en hel del kunskap och insikt de flesta saknar och jag har inte ens läst vidre Vilket slöseri egentligen.
    nej, i vilket fall är man släkt. man är bröder oavsett om man är halv eller helbröder. att säga att man är halvbröder är bara för att klargöra att man inte har samma förälder på ena sidan. man har fortfarande samma förälder på andra. man delar DNA, har samma gener. alltså är man bröder.
  • Kya

det är synd att TS inser att hon inte bara gör bonussonens liv surt och sårar honom genom hans ord - hon gör hennes egna barn samma jävla otjänst.

• Kya
    Mittilvet skrev 2009-08-02 16:39:37 följande:
    Vad har det med min situation att göra? Håll dig till ämnet men jag är snäll nog och svarar: Adopterade är för mig likställda blodsbarn. Där slutade adoptionsdiskussionen.
    ah, de är alltså bröder. fastän de har mindre gemensamt än ditt barn och hans bror? jag skulle krasst kunna påstå att ditt barn och hans bror är "mer" bröder än adopterade, eftersom de delar samma gener.
  • Kya
    AdriansMum skrev 2009-08-02 16:40:13 följande:
    så vad är mina söner som jag har med 2st olika män då?
    ja de är då inte bröder iaf.
Svar på tråden Mitt barns halvbror