• Mymlan80

Mitt barns halvbror

Tre av mina syskon har en annan pappa än mig och lillebror. Dom är precis lika mycket mina syskon som lillebrorsan är. Min syster som är äldst har jag aldrig ens bott tillsammans med och hon är den av mina syskon som jag står absolut närmast.
    Hon är definivt syrran och "halv-bröderna" är mina brorsor!

Liten BF 091117
  • Mymlan80

TS, ja din sambo hade barn innan ni träffades, det visste du troligen innan ni beslutade att skaffa ett gemensamt barn (din bonus-sons bror)

Jag tror att du måste bearbeta dina känslor angående att han hade barn innan. Låt inte din son och hans bror sitta imellan. Du är vuxen, deal with it!

Liten BF 091117
  • Mymlan80

Får han kalla sin pappa för pappa då? Jag menar, eftersom han ju bara där på halvtid, är det inte lämpligare med förnamnet då?

Det verkar lika logiskt som att att inte få kalla sin bror för brorsan....

Liten BF 091117
  • Mymlan80

Funderar fortfarande över om TSs sambos son får kalla sin pappa för pappa. Eftersom pappa bara är pappa på HALV-tid tydligen?

Liten BF 091117
  • Mymlan80

TS verkar hemskt rädd att sambons son på något sätt ska missförstås vara hennes...
    Stackars pojkar....

Liten BF 091117
  • Mymlan80
    Mymlan80 skrev 2009-08-02 17:08:49 följande:
    Funderar fortfarande över om TSs sambos son får kalla sin pappa för pappa. Eftersom pappa bara är pappa på HALV-tid tydligen?
    Har du svar på detta TS?
    Liten BF 091117
  • Mymlan80
    Mymlan80 skrev 2009-08-02 18:00:59 följande:
    Har du svar på detta TS?
    Nej, jag är faktiskt intresserad av hur du tänker. För i mina ögon är det samma sak...
    Liten BF 091117
  • Mymlan80

Jag tar mig friheten att citera ur ditt ursprungliga inlägg. Det låter inte direkt som något inlägg i en språkvårdsdebatt utan synnerligen omoget och svartsjukt gentemot sambons äldste son:

Mittilvet skrev 2009-08-02 16:19:58 följande:
    Jag är defenitivt inte släkt med det barnet och dessutom är han bara hos sin far halvtid, kan det blir mer uppenbart halvt än så?
    Liten BF 091117
  • Mymlan80

Hmm, undrar om begreppen Halvtids-syskon eller Halvtids-förälder kan vara nåt för framtiden....
    Verkar ju helt logiskt i detta tidevarv av skilsmässor och nybildade familje-konstellationer....

Liten BF 091117
  • Mymlan80
    Mittilvet skrev 2009-08-02 18:30:14 följande:
    ...tar det bort fakta menar du att jag t.o.m understryker att jag inte har några som helst släktband till det barnet utan det bara är pappan som har det?Det visar tydligt att de inte är syskon, utan halvsyskon.
    Det är inte alls bara pappan som har band till sin son, även er gemensamme son har släktband till sin BROR!
    BubbelGuppie skrev 2009-08-02 18:31:08 följande:
    ja ts din sambo lär sticka om du fortsätter med de värderingarna tror hans söner betyder mer för honom än vad du gör i slutändan.
    Vi får väl hoppas att hans söner betyder mer för honom än sambon. Utan släktband kan dom väl inte höra ihop?!!??{#lang_emotions_surprised}
    Liten BF 091117
Svar på tråden Mitt barns halvbror