• 4 grabbar

Mitt barns halvbror

men gud så mina 5 barn som har 3 olika pappor ska inte kalla varandra bror och syster? och de 2 små som är hos sin pappa varannan vecka är inte deras "riktiga" syskon??

har själv en halvbror på mammas sida och en halvsyster på pappas har vuxit upp utan ngn av dem, men för det är vi syskon

mina 2 äldsta söner har 3 äldre halvsystrar på pappas sida och pappan träffar de aldrig, däremot systrarna ngn gång ibland, så det är självklart att de ser sina hemmavarande syskon som sin familj mer än de de sällan träffar

• 4 grabbar
    Anonym skrev 2009-08-02 16:56:15 följande:
    Jag tror det handlar om att om bonusen får säga bror, så kanske någon tror att båda barnen är TS. Hemska tanke! För inte vill att någon ska tro att hon är mamma till den där avskyvärda lilla pojken?
    styvsonen känner säkert likadant och är glad att ts inte är hans mamma, tyvärr istället den elaka styvmodern
  • 4 grabbar
    Mittilvet skrev 2009-08-02 16:57:01 följande:
    Troligen oplanderade.
    e du sann eller?

så eftersom din karl har barn med 2 olika kvinnor så är ungarna oplanerade

skit inte vid eget matbord
  • 4 grabbar

ja bäst att lära barnen att säga storehalvbrorsan, tvillingbrorsan, helbrorsan, halvbrorsan, låtsasbrorsan etc för det e ju såååååå viktigt så omgivningen inte får för sig saker, varför inte "oplanerade halvbrorsan" oxå för tydligen e ju alla halvsyskon oplanerade enligt dig

• 4 grabbar
    Mittilvet skrev 2009-08-02 17:03:30 följande:
    Och jag verkar vara en utav de få vuxna som klarar av en sanning.Inte klokt vad ni kan smutsa ner halvsyskonrelationer, det var sådana som er som omvände ordet neger till negativt, ordet fitta till negativt...Istället bara för att låta orden vara neutrala och faktabaserade.
    det är ju DU som smutsar ner ordet halvsyskon
  • 4 grabbar
    Mittilvet skrev 2009-08-02 17:07:14 följande:
    4 grabbar skrev 2009-08-02 16:54:45 följande:
    Svårt att bestämma dig?
    för vad? jag har bestämt alldeles utmärkt att jag vill ha 5 barn, sen vem jag delar livet med just då är mindre relevant för syskonens relation till varandra

din karl då? skamliga människa som skaffat barn med 2 kvinnor, kan han inte bestämma sig? hoppas han bestämmer sig för att hitta ännu en
  • 4 grabbar

ja du ts lämnar karln dig så e det ju kört med barnalstrandet för din del iaf

för du kan ju bara få oplanerade barn eftersom du har så svårt för att bestämma dig och då får din son säga att jag har fått en halvlillasyster

• 4 grabbar

jag skulle ALDRIG stanna hos en idiot som vill skilja på mina tidigare barn och våra gemensamma

• 4 grabbar
    Mittilvet skrev 2009-08-02 17:57:52 följande:
    4 grabbar skrev 2009-08-02 17:08:01 följande:
    På vilket sätt då?Anväder det vid rätt släktband?Ja, det är sannerligen att "smutsa ner"
    du smutsar ner ordet halvsyskon genom att TYDLIGT visa barnen att de minsann inte är syskon utan HALVsyskon och får ordet att låta fult eftersom de inte får kallas SYSKON
  • 4 grabbar

samma sak som att säga till en person att Nej du är inte svensk du är HALVsvensk och det ska du minsann presentera dig som om du kommer utomlands

• 4 grabbar

ehhh nej det e du definitivt INTE, du har precis förnekat din egen styvson

• 4 grabbar
    Mittilvet skrev 2009-08-02 18:23:54 följande:
    4 grabbar skrev 2009-08-02 18:03:37 följande:
    Tror inte ordet halvsvensk finns?Men jag kan ha fel, även solen har sina fläckar
    ja solen lyser ju inte ens igenom för alla fläckar
  • 4 grabbar

det måste ju vara ngn skapad provokationstråd det här för går det folk som ts lösa så måste vi få till en samhällsförändring

• 4 grabbar

din man ska respektera att du inte hade barn innan, varför respekterar du själv då inte att han har barn sen innan?

Svar på tråden Mitt barns halvbror