• llinaa

Mitt barns halvbror

självklart är de syskon!

• llinaa

jag tycker synd om barnen som inte får kalla sin pappas barn för brossan för dig

• llinaa

tänk om du haft barn innan. hade inte de varit syskon då?

• llinaa
    Mittilvet skrev 2009-08-02 16:36:43 följande:
    Samma pappa ja.Itne samma mamma.Spelar du dum vill jag inte fortsätta diskussionen med dig.
    de är syskon trots att de bara har samma pappa.
  • llinaa
    Dessie skrev 2009-08-02 16:37:07 följande:
    Det är skillnad förstår du väl....
    ja för vissa men är inte halvsyskon syskon på ena hålet så är de inte de på andra i heller
  • llinaa

om du förbjuder han att kalla sin bror för brossan är du elak o stygg

• llinaa
    Mittilvet skrev 2009-08-02 16:56:01 följande:
    Han står på sig lika mycket som jag och vi kommr nog lösa det genom att han/de får säga brorsan då och då men att namnet blir det vanligaste.Tråkigt om det inte blir lösningen, kommer bli en vändning för mig att börja kalla dem halvbrorsor öppet men jag kommer nog in i det tillslut. ifall så krävs.
    vill han säga brossan SKALL HAN FÅ GÖRA DE!!!
  • llinaa
    Mittilvet skrev 2009-08-02 17:01:34 följande:
    ...men det gör inte jag.Rätt ska vara rätt.Ibland gör ingenting ifall situationen "kräver" (finns väl ingen situation som kräver att ett barn ljuger med uppmuntran från vuxna) det men "halvbrorsan" tar en mikrosekund längre att säga, det är inte så mycket begärt.
    Varaför får han inte säga brossan?
  • llinaa
    Mittilvet skrev 2009-08-02 17:06:47 följande:
    Syskon är ett kärnbegrepp gällande barn som har samma föräldrar, även kallat helsyskon efter att halvsyskon började produceras.Syskon för mig är syskon (hel) och sedan finns det avvikelsen halv.
    låt de kalla varandra bröder!
Svar på tråden Mitt barns halvbror