Inlägg från: drömmaromsmått |Visa alla inlägg
  • drömmaromsmått

Mitt barns halvbror

Men hjälp det är väl klart som korvspat att de är bröder.
    ordet bröder/syskon finns ju med varesig det är hel eller halvsyskon vi snackar om.
    varför ska det just pekas ut att det är HALVbröder pojkarna är när man inte säger HELbröder i vanliga fall?
    Det är mer som om du vill förminska styvsonens roll i ditt och din sons liv och jag kan inte göra annat än att tycka synd om både dig och pojken för det du gör mot barnen.

Du skriver i en annan tråd att din karl visste läget när ni blev tillsammans för att du inte hade barn men kan man inte vända det till att du också visste läget, han hade barn innan och det borde du tänk över innan.

• drömmaromsmått
    Mittilvet skrev 2009-08-02 17:03:30 följande:
    Och jag verkar vara en utav de få vuxna som klarar av en sanning.Inte klokt vad ni kan smutsa ner halvsyskonrelationer, det var sådana som er som omvände ordet neger till negativt, ordet fitta till negativt...Istället bara för att låta orden vara neutrala och faktabaserade.
    Omg.. alltså du kan inte vara sann kvinna, helt otroligt, jag blir ju mörkrädd!
    stackars pojkar och hur i hela fridens namn går karln med på hur du beter dig mot hans son?
  • drömmaromsmått

stackars unge säger jag bara efter att ha läst runt i dina olika trådar :(
    saker du skriver får mig verkligen att undra hur din sambo tolererar det du gör.
    Du uttrycker att du känner avsky mot barnets existens och sätt att vara, sedan är barnet en utomstående, ett störande moment som inte har något att säga till om i din familj, och här vill du inte att de ska få vara bröder utan halvbröder vilket för mig verkar vara ett sätt för dig att förminska bonusens roll ännumer i din lilla familj, ja och när din sambo gör något med sin pojk så leker han familj och är inte med sin riktiga familj utan sin förra om jag tolkat dig rätt.
    Nej det här är bara sorgligt.

Svar på tråden Mitt barns halvbror