• ElviraSofia

Mitt barns halvbror

Jag förstår inte problemet, dom har samma pappa och är ju faktiskt bröder. Vare sig dom är halv eller hel. Jag har en halvbroder, jag kallar han för min bror, fö vi har faktiskt samma pappa.

Tycker det är töntigt att störa sig på en sådan sak. Vad ska du säga till din son om han börjar kalla halvbrodern för brorsan? ska du förbjuda han det?

• ElviraSofia

Jag tycker att du är löjlig TS. Du kan inte bestämma vad din och din mans son ska kalla sin halvbror lika lite som du kan bestämma vad din mans som kan kalla er son.

Lär dig leva med det, som du skrev, det finns krig i världen. är itne ditt "problem" en ganska fånig sak att störa sig på då?

• ElviraSofia

Varför tror du att begreppet har ordet syskon i sig? Hel eller halv, så är dom syskon! kommer du incistera på att era framtida barn kallar varandra för HELsyskon?

Mittilvet skrev 2009-08-02 16:52:45 följande:
    Halvsyskon, helt riktigt. Punkt.
  • ElviraSofia

Varför tror du att begreppet har ordet syskon i sig? Hel eller halv, så är dom syskon! kommer du incistera på att era framtida barn kallar varandra för HELsyskon?

• ElviraSofia

Hur ska du göra för att förhindra dom att kalla varandra bara syskon eller bröder? har du någon smart plan för det?

Mittilvet skrev 2009-08-02 17:06:47 följande:
    Syskon är ett kärnbegrepp gällande barn som har samma föräldrar, även kallat helsyskon efter att halvsyskon började produceras. Syskon för mig är syskon (hel) och sedan finns det avvikelsen halv.
  • ElviraSofia

haha, jag börjar faktiskt få väldiga assosiationer till askungen. TS är nog den elaka styvmodern, undrar om hon tvingar på karlns son smutsiga kläder och tvingar han att skura golven o.O

2timearound skrev 2009-08-02 17:09:19 följande:
    Hennes plan är nog att göra det så infekterat och skrämmande så att ingen vågar göran något annat än det hon vill.
  • ElviraSofia

Och hur ska du lära dom? tvinga dom? skrämma dom till att inte säga brorsan?

Mittilvet skrev 2009-08-02 17:58:43 följande:
    Att lära dem redan i tidig ålder vad som är vad. Låter som det hade behövts på fler ställen.
  • ElviraSofia

Hon jobbar iallafall åt rätt håll om hon vill bli av med karln hennes. att han står ut o.O

Svar på tråden Mitt barns halvbror