• grodanboll85

Mitt barns halvbror

Mittilvet skrev 2009-08-02 16:19:58 följande:
    ...kallar mitt barn "brorsan" och det har börjat störa mig rejält nu.Visst, de är halvbröder men inte bröder, det är en jäkla skillnad anser jag.Jag är defenitivt inte släkt med det barnet och dessutom är han bara hos sin far halvtid, kan det blir mer uppenbart halvt än så?Nej.Har talat med sambon om detta och vi är oense, vet inte riktigt hur vi ska få flyt i det hela. Om det händer då och då gör det ingenting, men inte hela tiden och jag har sagt (till pappan) att det går jättebra att kalla det gemensamma barnet för sitt namn istället för att hela tiden själv säga och uppmutra hans barn sedan innan att säga "brorsan". Han vill använda "brorsan" lika mycket som jag inte vill det så vi har fastnat på något sätt.Och NEJ, jag kommer inte ändra min uppfattning gällande vem som är vad och jag kommer INTE låtsas. De är inte bröder, det är hur enkelt som helst.De är halvbröder, det är en jäkla skillnad.Sambon gick i taket när jag nämnde det, han har själv en värdering i att "halvbror" är negativt och oäkta.Men det är hans värdering, för mig är det fakta och jag anser att nu är det upp till min sambo att förmedla till sitt barn sedan innan att det är okej att ha en halvbror, det är inte något straff som han och folk i allmänhet verkar vilja få det till.Varför är det så tabu att folk är det de är, varför sätter man press på folk att de ska låtsas vara något de inte är?
    är de inte bröder om de har ett blodsband för de har de faktiskt.De har samma pappa å samma blod som sin pappa. Jag har en halvsyster (vi har samma mamma) ska jag säga ne jag har ingen riktig syster jag har bara en halvsyster hur knäppt låter inte de då. Jag älskar min lilesyster fast vi inte är helsyskon men iom att vi har samma mamma har vi båda två mammas blod i vårt blodomlopp.
  • grodanboll85

eller ska vi komma med en bättre förklaring på detta med att de bara är halv bröder de är bara låtsas bröder kan vi väl säga i så fall* IRONIN FLÖDAR I KROPPEN PÅ MEJ*

• grodanboll85
    Mittilvet skrev 2009-08-02 17:58:43 följande:
    Att lära dem redan i tidig ålder vad som är vad.Låter som det hade behövts på fler ställen.
    Man blir faktiskt mörkrädd TS vet du de. De du gör är kränkande mot både din biologiske son å din styvson. ÅH, där fick jag till de för din sambos son är din son oxå fast inte biologiskt sätt men se här de Bilogisk SON å styv SON ha där fick jag till de. *IRONI*
  • grodanboll85
    Mittilvet skrev 2009-08-02 18:08:32 följande:
    Thats me skrev 2009-08-02 17:28:06 följande: Mitt "seende" på ordet halvsyskon grundar sig i att jag har förmåga att se ting som de är och lever itne i någon lalala-värld där man låtsas vara någon man inte är.
    de är ju du TS som lever i en lala-värld eller rättare sakt en sagovärld som inte finns!!!! De är BRÖDER hur du en vrider å vänder på de.
  • grodanboll85
    Mittilvet skrev 2009-08-02 18:12:02 följande:
    Kränker jag dem för att de är halvsyskon?Ev kommer det gemensamma barnet hålla med när han växt upp men jag tror inte det andra barnet gör det.Jag har ingen styvson, däremot har min sambo ett barn från ett tidigare förhållande son är hos honom varannan vecka.
    Har du ingen styvson haha inte de nehe så din sambos son å din sons bror betyder ingenting för dej vilken dingding-värld lever du i. Din bio son kommer säkert tycka du är patetisk när han får veta hur du tänker när han blir äldre de är dagens sanning.
  • grodanboll85
    Mittilvet skrev 2009-08-02 18:34:50 följande:
    Bor och bor vet jag inte så mycket om, han vistas mindre här än vad jag gör på jobbet och jag bor inte där.Han är skriven hos sin mamma men vad detta har med saken att gör a vet jag inte så jag går inte in på fler detaljer.Styvson för mig är ett barn man bor med men inte är förälder till.
    Ne TS du vet inte mkt du, så din sons bror bor inte hemma hos er nehe vart bor han då när han är hos pappa å bror varannan vecka då i garaget eller vadå? Eller vistas du i en annan bostad under den tiden han är hos er. VVboende då har man TVÅ boenden. Spelar ingen roll om han är skriven hos mamman han bor ändå hos er VV nu fick du lära dej något nytt märkte jag
Svar på tråden Mitt barns halvbror