• Ella H

Mitt barns halvbror

Visst teoretiskt sett så är de halvsyskon/halvbröder. Men varför hänger du upp dig på "brorsan" , det e ju jätte gulligt, du borde vara glad och positiv att din sambos son kallar din son för brorsan, då har han ju i princip accepterat dig som pappas nya "fru" också.

Hur hade du känt ifall den här killen inte hade velat veta av pappas nya son?
    Hade du kanske mått bättre då?

Jag tror inte problemet ligger i ordet "brorsan", jag tror det är att du blir påmind om att din sambo har älskat och fått barn med en annan kvinna innan du fanns med i bilden!

Tragiskt att du inte kan låta barnen få utveckla en egen relation.

Jag gör ingen som helst skillnad på mina SYSKON!

• Ella H
    Mittilvet skrev 2009-08-02 17:58:43 följande:
    Att lära dem redan i tidig ålder vad som är vad.Låter som det hade behövts på fler ställen.
    Men vem fan e du som ska lära oss om våra relationer till våra syskon!!???
    Vad är det du ska lära din son....att han har en halvbror, jag tror att så länge han inte är efterbliven lär han märka att hans brorsa inte har samma mamma som han själv!
  • Ella H
    Mamsis skrev 2009-08-02 18:01:04 följande:
    Ja, hur ska du gå till väga för att lära dig det nu Mittilivet? Jag menar, du är ju redan vuxen, eller ska föreställa vuxen iaf. Vilken halva är bror med brorsan då? Den nedre? Den övre? Högra? Så otroligt korkat på min ära så jag baxnar.
    Håller med dig...hon verkar väldigt pedagogisk!!
  • Ella H
    Mittilvet skrev 2009-08-02 18:05:32 följande:
    Anonym (va?) skrev 2009-08-02 17:25:07 följande:
    Ordet helsöner finns inte.Halvsyskon finns.
    hahhahahhahahahh du e fan patetisk och har allvarliga problem som du borde ta tag i för din SONS skull!!!
Svar på tråden Mitt barns halvbror