• SaramedM

Mitt barns halvbror

Mittilvet skrev 2009-08-02 18:21:25 följande:
    4 grabbar skrev 2009-08-02 18:02:21 följande:Din värdering, inte min.Jag är neutral till släktband.
    men då så, om du är neutral spelar det väl ingen roll att han säger bror till honom?
  • SaramedM
    Mittilvet skrev 2009-08-02 18:27:30 följande:
    Eftersom de bara delar en förälder är de inte helt genetiskt knutna till varandra utan bara från ena sidan.Det handlar inte om mitt tycke utan hur verkligheten ser ut, svårt för vissa det där tydligen
    är det genetiken som är det viktiga?
    Min kusin är allstå inte min kusin eftersom hon är född i ett annat land och har NOLL genetiska band till mig?
  • SaramedM
    Mittilvet skrev 2009-08-02 18:30:14 följande:
    ...tar det bort fakta menar du att jag t.o.m understryker att jag inte har några som helst släktband till det barnet utan det bara är pappan som har det?Det visar tydligt att de inte är syskon, utan halvsyskon.
    Du lever i familj med barnet, klart du har band tilld et
  • SaramedM
    Mittilvet skrev 2009-08-02 18:34:50 följande:
    Bor och bor vet jag inte så mycket om, han vistas mindre här än vad jag gör på jobbet och jag bor inte där.Han är skriven hos sin mamma men vad detta har med saken att gör a vet jag inte så jag går inte in på fler detaljer.Styvson för mig är ett barn man bor med men inte är förälder till.
    Du skämtar? han är ju dr på halvtid

Stackars barn
  • SaramedM
    Mittilvet skrev 2009-08-02 18:39:08 följande:
    En kusin kan inte ha noll gemensam genetik.
    Jo det kna hon om hon är adopterad eller hur?
Svar på tråden Mitt barns halvbror