• BubbelGuppie

Mitt barns halvbror

VA halvsyskon är syskon det är hans bror, va glad att dem gillar varandra och inte bara är svartsjuka på varandra och dylikt.
    Tycker du har problem om du inte kan acceptera att dem är bröder.

• BubbelGuppie
    Mittilvet skrev 2009-08-02 18:01:49 följande:
    Denna tråd handlar inte om det, den handlar om ordets rätta begrepp och folks svårigheter att inte lägga sin egen värdering gällande släktband.
    Ja tydligen har du ju inte förståt vad ordet syskon i hel och halv står för och inte heller vad bror i hel och halv står för.. så hur kan du lära oss om släktband när du själv inte kan dem???
  • BubbelGuppie

TS
    har du inget svar på min fråga om hur du ska kunna lära oss släktband osv när du inte kan dem själv??

• BubbelGuppie
    Mittilvet skrev 2009-08-02 18:08:32 följande:
    Thats me skrev 2009-08-02 17:28:06 följande: Mitt "seende" på ordet halvsyskon grundar sig i att jag har förmåga att se ting som de är och lever itne i någon lalala-värld där man låtsas vara någon man inte är.
    du är ju den enda här som lever i en lalala-värld
  • BubbelGuppie

jasså ts du säger du att barnet bor hos din sambo varannan vecka..sambo hmm det betyder att ni bor ihop (annars är ni inte sambos) alltså bor han barn hos ER varannan vecka.
    Då skriver man att sambons son bor hos OSS varannan vecka

• BubbelGuppie

normalbegåvad ja då hade du ju vetat att ordet bror och syskon är samma i båda orden men samma betydelse dessutom tycker jag det är väldigt under normalbegåvning att inte se detta enkla släktband emellan orden
    helbror- halvbror gemensamt BROR
    helsyskon- halvsyskon gemensamt SYSKON

• BubbelGuppie

ja ts din sambo lär sticka om du fortsätter med de värderingarna tror hans söner betyder mer för honom än vad du gör i slutändan.

• BubbelGuppie

Varannan vecka då bor man.. sen kan barn bara vara skrivna på en adress men det är en annan sak.

• BubbelGuppie

TS du har allvarliga problem och tycker du ska kontakta en psykolog för ditt beteende är inte normalt
    hur fan orkar din sambo med ditt elaka sätt tydligen håller han ju inte med dig...

Svar på tråden Mitt barns halvbror