• Teza73

Mitt barns halvbror

Guuuuud så otroligt fånigt. Jag har två halvbröder, som du så fint vill kalla d, ja visst så e d ju, rent tekniskt, men hallå e väl ändå vad man är för varann som e viktigt. Har man växt upp tillsammans som syskon å känner varann som d, e d väl så d e. Okej om dom aldrig känt varann å så.

Mina bröder är mina bröder punkt slut, å jag älskar dom. Min styvfarsa skulle hellre skjutit sej själv än å förbjuda mej å kalla hans och min mammas son för brorsan. Inget kunde göra honnom gladare än att jag såg d just så. Likadant med min pappas å min styvmammas son, min andra bror, hon skulle aldrig kommit på tanken att förbjuda mej att kalla hennes son för min brorsa, hon hade nog snarare känt tvärt om tror jag, blivit lite lessen att han inte betydde och var samma för mej som min "HELBROR" som jag oxå hade en men som tyvärr gick bort för 15 år sen, e så glad att jag har 2 bröder kvar.

Lägg av å sabba för barnen, e deras relation, inte din å dom bestämmer själva va dom är för varanndra, är vad jag anser iaf

• Teza73

Fyra grabbar: Sund värdering, bra sagt

Mittilivet: Visst din värdering är din, men tror inte många delar den, tror många fler delar fyragrabbars värdering.

Din inställning är bara egoistisk inget annat, du vill bara inte dela me dej av dej själv. Som sagt e deras relation å vill dom klalla varan brorsan e d deras sak.

• Teza73

Min kompis är adopterad från indien, men hennes föräldrar har en biologisk dotter oxå, du menar alltså att dom inte e systrar utan bara borde få kalla sej adoptivsystrar lr, men d e ju bara den ena som e adopterad så va e dom tycker du ts?

• Teza73

Men ts min fråga om adoptivsystrarna svara du inte på, kan du nog inte, du menar att dom inte får kalla varann syrran lr?

• Teza73

Visst ts, men biologiskt e d samma sak, dom e inte alls biologiska syskon lr hur, men där försvann din logik anser jag.

Stackars din son och hans bror

• Teza73

Jag kallar ibland min styvfarsa för pappsen, d borde jag ju inte heller få enligt ts, har en "riktig" pappa jag älskar men älskar min plast, gummi, styvpappa som om han vore min pappa, jag har två pappor lyllos mej haha

• Teza73

Precis, hur kan man ogilla att någon, i detta fallet ens styvson, visar ens barn kärlek genom att kalla honom för brorsan, du ska va glad han älskar sin bror, han kunde lika gärna hatat han för att han e just DIN då du verkar sakna empati å kärlek för honom

• Teza73

Kommer inte spela nån roll va alla säger, hon skiter helt i vad nån annan tycker, e bara hennes ego som e viktigt, att hennes son och hans bror kommer må dåligt av detta skiter hon i bara hon får som hon vill

• Teza73

monikatten: Bra sagt ts argument bygger enbart på ordets betydelse, å inte på verklighetens betydelse, nämligen att dom man älskar vill man visa d bla med att kalla dom kärleksfulla saker. Han älskar sin lillebror och ser honnom därför inte som något annat, halvbror låter i barns ögon som bara lite bror men inte helt, klart han vill visa sin bror att han betyder mycke för honnom om han nu känner så, argh blir så sne

• Teza73

ts är bara en elak styvmor som helst ser sitt styvbarn gå upp i rök, borde hon tänkt på innan hon klev in i en existerande familj, har den man träffar barn bör man respektera och acceptera dom, inte trycka ner dom

• Teza73

Mina barns pappa fick nyligen en ny bebis, skulle aldrig falla mej in å säga nåt annat än Er syster till dom

• Teza73

Om min sambo såg på å behandlade min barn som du behandlar din sambos son, skulle vi inte va tillsammans längre, max en vecka hade d hållit. Aldrig att jag tagit att nån behandlat mina barn så fy fan.

Min sambo älskar min barn, å ser och behandlar dom ofta som sina egna, fast dom har en pappa, som visserligen drog till Göteborg 40 mil bort, men han finns där. Min sambo brukar kalla dom för: Mina grabbar, mina ungar, kidsen. Och när han pratar me nån utomstående, säger han min son, lr :Hej d här e ::::, ::::s pappa, gör allt så mycke enklare, å min barn avgudar marken han går på, å ser han ofta som sin pappa. Kärlek e d som avgör inte ordval

Svar på tråden Mitt barns halvbror