• Dessie

Mitt barns halvbror

HUR kan det vara skillnad? Är inte din sambo pappa till ditt barn? Isf är ditt barn & styvsonen INTE bröder - men om din sambo är pappa till ditt barn så är faktiskt han & styvsonen bröder oavsett om du vill eller inte.
    Vad har du emot styvsonen?

• Dessie
    Mittilvet skrev 2009-08-02 16:26:32 följande:
    Varför kallar du inte din styvmamma för mamma?Kanske för att hon inte är det.Precis som barnen inte är syskon utan halvsyskon.
    Jag är uppväxt med styvpappa - jag kallade inte honom för "pappa" eftersom han är det.
    Men min HALVsyster är min syster rakt av trots att vi har "bara" samma mamma.
    Syskon som syskon, eller hur?!

Min mans syster är oxå bara halvsyster.

Stackars våra 2 barn som har varken moster eller faster.......

SKÄRP DIG!!!!
  • Dessie
    Mittilvet skrev 2009-08-02 16:28:10 följande:
    ...det är ju det de INTE är.Hur kan det vara så svårt att förstå, man behöver inte vara raketforskare för att veta skillnaden.
    HUR kan de INTE vara syskon - de har väl samma pappa?!
  • Dessie
    Mittilvet skrev 2009-08-02 16:28:10 följande:
    ...det är ju det de INTE är.Hur kan det vara så svårt att förstå, man behöver inte vara raketforskare för att veta skillnaden.
    Tydligen så måste man vara raketforskare för att förstå skillnaden - jag är bara en vanlig undersköterska men förstår INTE skillnaden - du vill kanske förklara för mig?!
  • Dessie
    Mittilvet skrev 2009-08-02 16:32:42 följande:
    Antingen är man helsyskon, halvsyskon eller inte syskon öht.Är det verkligen så svårt?Jag kanske borde blivit något ännu mer välbetalt i mitt liv, jag verkar ha en hel del kunskap och insikt de flesta saknar och jag har inte ens läst vidre Vilket slöseri egentligen.
    Och HALVsyskon är precis vad din son & styvson är......
  • Dessie
    llinaa skrev 2009-08-02 16:36:14 följande:
    tänk om du haft barn innan. hade inte de varit syskon då?
    Det är skillnad förstår du väl....
  • Dessie
    Mittilvet skrev 2009-08-02 16:36:43 följande:
    Samma pappa ja.Itne samma mamma.Spelar du dum vill jag inte fortsätta diskussionen med dig.
    Sluta med påhopp!!!!
    VEM spelar dum?
    Så länge barnen har EN gemensam förälder är de syskon oavsett vad du tycker - PUNKT!
  • Dessie
    Mittilvet skrev 2009-08-02 16:43:27 följande:
    Helsyskon= Samma föräldrarHalvsyskon=En gemensam förälderÄR det verkligen så svårt??? Trodde inte det fanns så många som inte har bättre koll.Rätt skrämmande faktiskt.Ser ni typ vanliga ut ute på stan eller har ni något gemensamt kännetecken? Allvarligt, vet ni inte skillnaden, varför tycker ni att det är så hemskt att inte leka låtsaslekar???PS: Det finns krig i världen och tomten finns inte.
    Men fortfarande är din son & styvsonen BRÖDER!!!
    VAD förstår du inte?

När jag presenterar min syster så säger jag "Här är MIN SYSTER ......", jag påtalar ju inte att det är HALV.....
  • Dessie
    Mittilvet skrev 2009-08-02 16:45:37 följande:
    PRECIIIIIIIIIIIIIIIIIIS!!!Ett poäng plockat där, det är inte HELT omöjligt att få folk att förstå då
    Men trots att de är HALVsyskon så är de ju ändå syskon, eller hur?!
  • Dessie
    OMWF skrev 2009-08-02 16:46:44 följande:
    Får han inte kalla sin bror för brorsan? Ska han kalla honom halvan eller?
Svar på tråden Mitt barns halvbror