• Mimmi P

Mitt barns halvbror

Nu har jag bara läst TS men blev väldigt chockad faktiskt! Varför kan han inte få kalla sin bror för bror, varför är ordet halv så himla viktigt.

Jag har en helbror och en halvsyster och jag kallar aldrig nånsin min syster för halv annat än då folk undrar när jag säger hennes pappa eller så. Hon är minst lika mycket min syster som min bror är min bror. Att vi har olika pappor är totalt ointressant, i hjärtat är hon min syster och det är det enda som räknas.

Varför vill du förminska brödernas relation till varandra? Tycker inte din son om att bonusens son kallar honom bror? I så fall är det kanske ett problem annars tycker jag faktiskt inte att detta är upp till dig att bestämma över utan barnen borde få avgöra det själva.

Ett annat exempel, min pappa och hans fru har haft familjehemsbarn sen många år tillbaka (15 år), de två första barnen, en flicka som då var sex år och en pojke som var fyra år kallar än idag varandra för syster och bror för det är så de har växt upp och det är deras familj, varför skulle det vara fel?

Usch, jag blir faktiskt riktigt upprörd och tycker du ska låta dem utveckla en fin syskonrelation utan att du lägger dig i!

• Mimmi P

Nu har jag läst alla ts inlägg och nu ångrar jag verkligen att jag svarade i den här tråden. TS verkar ju inte ha alla hästarna i hagen... faktiskt så får jag en känsla av att hon lider av nån typ av störning typ aspberger eller liknande. De brukar ha den här typen av hang-ups.

Jag förstår int ehur ts sambo står ut!

Svar på tråden Mitt barns halvbror