• Alisa

Mitt barns halvbror

Såklart är de bröder. De har samma pappa. Om de sen vill kalla varandra halvbrorsan eller brorsan så gör väl det ingenting.
    Jag förstår att pappan till de söner han älskar lika mycket och troligtvis är mycket stolt över att det fungerar bra mellan dem, inte håller med dig.

Jag har själv två barn hemma (olika fäder) och för mig är det självklart att det är bror och syster, inte några jäkla "plast" eller "halv"prefix på dem.  De är SYSKON, punkt!

• Alisa

Kanske lite OT, men läste en annan tråd där det handlade om att ett barn kallade "styvpappan" för pappa där du bl.a. svarade

"Att det är fler än två föräldrar med i bilden har föräldrarna själva sett till och det ligger inte på ditt ansvar att styra upp världen.
    Om barnet vill kalla vuxna män han bor växelvis med för pappa eftersom de bägge verkar ha en papparoll, vem är du till att försöka ändra på det?"

Jag förstår inte tänket att det är okej att kalla en person pappa som inte alls har någon biologisk koppling till barnet, samtidigt som två bröder med en gemensam förälder inte ska få kalla varandra bröder.

• Alisa

Jag hoppas finna en styv pappa i sängen när jag lägger mig, men jag hoppas verkligen inte att det är styvpappa!! 

Ja det är skillnad   
    I synnerhet när man kommer in i sovrummet!

Svar på tråden Mitt barns halvbror