• Tettan

Mitt barns halvbror

Jag blir mäkta förvånad. Jag har två syskon (vi har samma pappa) och jag har aldrig kallat dem något annat än brorsan och syrran (förutom namnen då förstås).

Någon gång har jag sagt "halv-" när jag pratat om dem, men det är bara för att förebygga följdfrågor. De är nämligen mycket yngre än mig.

Förstår inte vad som skulle vara så farligt med att barnen kallar sig för syskon - det är väl underbart om de känner sig som syskon? Vore väl illa annars, tycker jag. Om storebror inte kände sig välkommen som son till sin far...

• Tettan

Dessutom är det väl underbart att de har varandra när de växer upp? Man kan aldrig få för stort nätverk/familj att luta sig mot vid svårigheter.

• Tettan
    zoftnezz skrev 2009-08-02 23:44:10 följande:
    Storebror råkar väl va stolt över att ha en lillebror kanske... Ja,jag tycker det e tragiskt iaf o jag hoppas inte du låter den stora killen få höra dina idéer...
    Precis - jag tycker TS borde vara glad och stolt över att storebror vill kalla lillebror för "brorsan". Tänk om han bara tyckte tvååringen var något som "katten släpat in" och vägrade acceptera?
Svar på tråden Mitt barns halvbror