Mitt barns halvbror
Men TS, varför gillar du inte din styvson? Det känns ju som att du inte ens vill att han ska finnas som anhörig för ditt barn.
Visst självklart är de syskon, hel o halv är inget syskon brukar relatera till utan antingen är man syskon el inte. Min lillasyster blev såååå ovän m sin kusin då hon sa att vi bara är halvsyskon (det skiljer 13,5 år mellan oss) För lillasyster min var det vääääldigt känsligt, o då har vi aldrig ens levt ihop. Syskons band är starka o viktiga, försök inte att pajja dem bara för att du inte är släkt m ditt barns syskon. Försök se till barnen o inte bara till din egna svaga självkänsla eller vad det nu kan vara som gör att du känner så här. Din man o du har ju varandra, ert gemensamma barn är ert o har inte ngn annan mamma så du behöver inte oroa dig för ngt där, så ta det bara lugnt och låt storebror få vara stolt storebror t sin älskade lillebror utan att sabba brorsbanden genom att inte tillåta dem att vara "helsyskon".
Kanske ett virrigt inlägg men jag blir så jävla ledsen när jag läser sånt här. Hoppas verkligen pappan står fast vid sin sak o inte låter dig bestämma att barnen inte får kalla varandra helsyskon.
Hoppas på ngt sätt att tråden egentligen hör hemma i sandlådan, men det gör den nog inte m tanke på det lilla jag läst.....