• PetraD

Mitt barns halvbror

visst är de "bara" halvbröder. men ändå bröder. de har ju samma pappa. en annan sak om de var styvsyskon. då tycker jag vore lite skillnad
    men de är ju faktiskt bröder. är väl bra att de kommer överens så att han kallar han sin bror
    båda är ju lika mycket din sambos, så förstår om han blir sårad

• PetraD
    Mittilvet skrev 2009-08-02 16:32:42 följande:
    Antingen är man helsyskon, halvsyskon eller inte syskon öht.Är det verkligen så svårt?Jag kanske borde blivit något ännu mer välbetalt i mitt liv, jag verkar ha en hel del kunskap och insikt de flesta saknar och jag har inte ens läst vidre Vilket slöseri egentligen.
    så de som är syskon med samma mamma och pappa ska man gå runt och presentera som "det här är mitt helsyskon", man säger väl alltid det är mitt syskon. oavsett hel eller halv. sen om någon frågar om det är hel eller halv är en annan sak
  • PetraD
    Kya skrev 2009-08-02 16:34:50 följande:
    nej, i vilket fall är man släkt. man är bröder oavsett om man är halv eller helbröder. att säga att man är halvbröder är bara för att klargöra att man inte har samma förälder på ena sidan. man har fortfarande samma förälder på andra. man delar DNA, har samma gener. alltså är man bröder.
    bra skrivet/förklarat
  • PetraD
    Mittilvet skrev 2009-08-02 16:49:35 följande:
    Har aldrig skrivit BARA halvbröder utan att de är halvbröder.Du är precis som min sambo, lägger din egen förminskande åsikt på den rätta benämningen på släktskapet.Det är sådana som NI som gör det till något negativt med era vridna synsätt att helsyskon är det ulitimata och halv bara är nåt som katten släpat in.
    det är ju DU som gör sån stor skillnad på hel och halv
    alla som skriver här ser ju det som samma= lika värde
  • PetraD
    Mittilvet skrev 2009-08-02 16:57:01 följande:
    Troligen oplanderade.
    det var väl det dummaste
  • PetraD
    Mittilvet skrev 2009-08-02 17:03:30 följande:
    Och jag verkar vara en utav de få vuxna som klarar av en sanning.Inte klokt vad ni kan smutsa ner halvsyskonrelationer, det var sådana som er som omvände ordet neger till negativt, ordet fitta till negativt...Istället bara för att låta orden vara neutrala och faktabaserade.
    det är ju DU som inte klarar av sanningen och det är DU som smutsar ner såna ord
  • PetraD

ts kanske ska inse att hon inte har så rätt som hon tror eftersom INGEN här håller med henne.

TS; oavsett om det är helBROR eller halvBROR så ser du väl ändå ordet BROR där va???

• PetraD
    Mittilvet skrev 2009-08-02 17:56:38 följande:
    Ingen skillnad, varför skulle det vara det?
    men det är så jäkla noga att skilja på halv och hel, när inte känns någon skillnad???
  • PetraD

4 grabbar skrev 2009-08-02 18:03:37 följande:

samma sak som att säga till en person att Nej du är inte svensk du är HALVsvensk och det ska du minsann presentera dig som om du kommer utomlands
    håller med (stackars mina barn som har blandat med mer än två länder)
Svar på tråden Mitt barns halvbror