Inlägg från: JuliaåRonjasmammis |Visa alla inlägg
  • JuliaåRonjasmammis

Mitt barns halvbror

Men, vad är det här? Sandlådan?!

Jag får läsa igenom tråden för att se om den är så bedrövlig som jag tror innan jag kommenterar mera...

• JuliaåRonjasmammis
    Mittilvet skrev 2009-08-02 22:32:29 följande:
    Hur ser en STYVförälder ut, än värre PLASTmamma? Herregud, är det någon som satt tråden på repeat?Kom med något nytt vettja.Det är inte JAG som kommit på ordet halvbror utan det existerade innan jag ens föddes, men tack för att ni tror så mycket om mig Orkar inte läsa allt, ser mest att det är människor som inte vet vad ord har för betydelse i verkligheten utan hittar på egna värderingar och det är jag inte intresserad av.Ledsamt att det finns så många oupplysta människor i samhället, nästan tragiskt.Kan inte vara lätt men jag önskar er lycka till i låtsasvärlden som verkar finnas därute
    Har inte hunnit så långt i tråden, men reagerade på detta av nya inlägg.

Oupplyst?!

Låtsasvärld?!

Tragiskt?!

Jeez, vet nog vem jag skulle säga lever oupplyst i en tragisk låtsasvärld!
  • JuliaåRonjasmammis

Jag kan förstå att det kan bli rörigt ibland i "nyfamiljer", att man inte alltid har ömma känslor för sina styvbarn, det är en sak.

Men att någon vill sätta käppar i hjulet för kontakten och ömheten mellan SYSKON (för det är dom, vare sig du TS vill det eller inte!!), det är tammefan helt obegripligt!

Och att hänga upp sig på vad de kallar varandra?! "Brorsor" är väl precis det de är!!

Nej, nu kan jag snart inte läsa mer, jag blir så upprörd så jag lär få svårt att sova!

Tack gode gud att min äldsta sons pappa har en så underbar smak att han hittade en fantastisk människa att dela livet med, och få ett SYSKON till sonen med! Blir rejält mörkrädd när jag tänker på hur det hade kunnat bli om han fastnat för någon som TS!

• JuliaåRonjasmammis
    PetraDeliu skrev 2009-08-03 00:11:40 följande:
    visst kan det nog inte alltid vara så lätt att bilda nya familjer, speciellt då barn är inblandade. man kan ju inte heller rå för om man får känslor för barnet eller intemen man måste ju iallafall respektera och acceptera barnet, för den person h*n är. som sin partners barn.man ska ju alltid behandla det barnet bra, för barnet har ju inte valt den nya familjen. det är ju de vuxna som gjort och de måste ju göra sitt bästa för barnen
    Jo, precis. Det är de vuxnas jobb att se till att allt flyter på och att SYSKON får en bra kontakt, trots separationer och skilsmässor.
  • JuliaåRonjasmammis
    SimplyTheBest skrev 2009-08-03 00:21:09 följande:
    Gratulerar till dig! Jag valde att säga hejdå istället, pappan min valde att dela livet med en som har ungefär samma inskränkt syn på verkligheten som TS, enligt mig, verkar ha.
    Usch! Kan inte vara kul! Hoppas att det löser sig i framtiden ändå!!

Jo, jag vet att jag är lyckligt lottad, vi umgås alla fyra vuxna + de tre SYSKONEN, som de faktiskt kallar sig själva, trots att två av dem inte har något blodsband alls!
Svar på tråden Mitt barns halvbror