Inlägg från: SimplyTheBest |Visa alla inlägg
  • SimplyTheBest

Mitt barns halvbror

Har inte läst hela tråden och tänker inte göra det heller...men jag själv har två halsystrar. För mig är båda mina "systrar" rakt av, det är ingen skillnad för mig. Har

Har växt upp med den ena systern och den andra har jag inte träffat på flera år, samma där...båda är mina systrar trots det.

För mig är det ingen skillnad för att vi inte har samma föräldrar, ser inte det som någon skam heller. Jag struntar blankt i sådana saker, men det är jag det.

• SimplyTheBest

Seriöst...började fundera på vilken värld du befann dig i men insåg att nej, jag behöver inte fundera så länge. Har haft oturen att ha en sådan "styvmamma" som dig i delar av mitt liv. Kan bara beklaga och säga att jag hoppas du en dag inser vad du gör mot barnen runt dig.

• SimplyTheBest
    JuliaåRonjasmammis skrev 2009-08-03 00:08:47 följande:
    Jag kan förstå att det kan bli rörigt ibland i "nyfamiljer", att man inte alltid har ömma känslor för sina styvbarn, det är en sak.Men att någon vill sätta käppar i hjulet för kontakten och ömheten mellan SYSKON (för det är dom, vare sig du TS vill det eller inte!!), det är tammefan helt obegripligt!Och att hänga upp sig på vad de kallar varandra?! "Brorsor" är väl precis det de är!!Nej, nu kan jag snart inte läsa mer, jag blir så upprörd så jag lär få svårt att sova!Tack gode gud att min äldsta sons pappa har en så underbar smak att han hittade en fantastisk människa att dela livet med, och få ett SYSKON till sonen med! Blir rejält mörkrädd när jag tänker på hur det hade kunnat bli om han fastnat för någon som TS!
    Gratulerar till dig!

Jag valde att säga hejdå istället, pappan min valde att dela livet med en som har ungefär samma inskränkt syn på verkligheten som TS, enligt mig, verkar ha.
Svar på tråden Mitt barns halvbror