• PetraD

Mitt barns halvbror

Mittilvet skrev 2009-08-02 18:06:38 följande:
    Varför skulle han inte få det?Det är ju det dem är, halvsyskon.
    och syskon
    oavsett hl eller halv så är de syskon
  • PetraD
    Mittilvet skrev 2009-08-02 18:09:17 följande:
    ...förutom att det missades skriva "halv" framför släktbandet
    det var ju bra eftersom ordet halv inte behövdes där
  • PetraD
    Mittilvet skrev 2009-08-02 18:12:02 följande:
    Kränker jag dem för att de är halvsyskon?Ev kommer det gemensamma barnet hålla med när han växt upp men jag tror inte det andra barnet gör det.Jag har ingen styvson, däremot har min sambo ett barn från ett tidigare förhållande son är hos honom varannan vecka.
    vad är din sambos som för dig då?
  • PetraD
    Mittilvet skrev 2009-08-02 18:16:03 följande:
    Javisst, ordet ordning finns i oordning, ändå är det inte samma sak, konstigt va?...eller nej, det är det inte alls.HALVbror och bror finns
    fast oordning är ju en annan sorts oordning. det är ju något som hör ihop...
    halvbror är ju en slags bror
  • PetraD
    Mittilvet skrev 2009-08-02 18:34:50 följande:
    Bor och bor vet jag inte så mycket om, han vistas mindre här än vad jag gör på jobbet och jag bor inte där.Han är skriven hos sin mamma men vad detta har med saken att gör a vet jag inte så jag går inte in på fler detaljer.Styvson för mig är ett barn man bor med men inte är förälder till.
    då är det inte din sambos barn heller eller??? bara ett barn som bor där ibland...
  • PetraD
    Mittilvet skrev 2009-08-02 18:37:15 följande:
    Varför skulle de kalla sig halvsyskon när de blir syskon?
    om du skulle få fler barn med någon annan????
  • PetraD
    Teza73 skrev 2009-08-02 19:33:53 följande:
    ts är bara en elak styvmor som helst ser sitt styvbarn gå upp i rök, borde hon tänkt på innan hon klev in i en existerande familj, har den man träffar barn bör man respektera och acceptera dom, inte trycka ner dom
    precis, det är ju inget som det barnet har valt. den nya som kommer in som acceptera att killen hon träffat redan har det liv han har
  • PetraD
    Dessie skrev 2009-08-02 19:35:00 följande:
    Och våra 2 barn då - min mormors föräldrar är valloner från Tyskland & Belgien, min pappas släkt svensk.Min mans farmor är från Åland, min mans mammas släkt svensk.Oj oj oj, våra 2 barn är belgiska - tyska - åländska - svenska
    stackars dina barn............
  • PetraD
    PetraDeliu skrev 2009-08-02 19:35:20 följande:
    vad är din sambos som för dig då?
    sambos son skulle det ju stå
  • PetraD
    Mamsis skrev 2009-08-02 20:01:25 följande:
    Ja hennes barn är en fyrvägskorsning Underbart! Fram för fler sånt!
    korsningar är alltid bra
  • PetraD
    Dessie skrev 2009-08-02 20:06:28 följande:
    Oj oj, visst är det synd om våra barn....
    ja det är det verkligen
    undrar hur de kommer klara sig när de växer upp
    blir nog många möte med psykologer
  • PetraD
    Millan83 skrev 2009-08-02 20:10:57 följande:
    Min sambo frågar om detta är på riktigt..Jag skulle gärna läsa en av de andra trådarna där TS visar sitt ogillande gentemot sin sambos son.. Klart som fan att de är bröder! Det finns en massa ord, men inte måste man använda dem för det!!! Det finns en massa ord och uttryck vi kasserat för att de är onödiga och inte fyller någon funktion. Säger du "Ring mej på Ericsson-mobilen"? eller "Ring mej på mobilen"? Onödiga tillägg. Förstår inte riktigt vad som är ditt problem, men jag hoppas att du söker psykologhjälp!
    jag var också intresserad av andra trådar; men med varning att man blir så arg
    kolla under förälder och så styv/bonusförälder
  • PetraD
    Mittilvet skrev 2009-08-03 00:00:55 följande:
    Det är inte mycket som ÄR relevant i den här tråden men hur du kunde få full fokus på sexuella aspekter när tyngden låg på "halv" vs "styv" i samband med släktnamn.Känns som att prata latin med en döv.
    nej, hur kan det vara relevant när INGEN håller med dig
  • PetraD
    mollieboll skrev 2009-08-03 00:01:15 följande:
    Oj... bara jag som trodde att styvmamma och styv mamma är 2 vitt skilda saker?Här får man lära sig saker tydligen
    man lär väl sig grejer på fl varje dag
  • PetraD
    Anniii skrev 2009-08-03 00:02:47 följande:
    Ts... Va glad över att storebror är stolt över sin lillebror...
    precis
  • PetraD
    mollieboll skrev 2009-08-03 00:06:44 följande:
    PetraDeliu: Det är tydligt det Hoppas att inte ens hälften har någon verklighetsanknytning bara, då blir man ju mörkrädd
    hahaha
    ja verkligen
    gäller verkligen att välja vad man läser och tror
    finns ju alltid lite underhållning iallafall
  • PetraD
    JuliaåRonjasmammis skrev 2009-08-03 00:08:47 följande:
    Jag kan förstå att det kan bli rörigt ibland i "nyfamiljer", att man inte alltid har ömma känslor för sina styvbarn, det är en sak.Men att någon vill sätta käppar i hjulet för kontakten och ömheten mellan SYSKON (för det är dom, vare sig du TS vill det eller inte!!), det är tammefan helt obegripligt!Och att hänga upp sig på vad de kallar varandra?! "Brorsor" är väl precis det de är!!Nej, nu kan jag snart inte läsa mer, jag blir så upprörd så jag lär få svårt att sova!Tack gode gud att min äldsta sons pappa har en så underbar smak att han hittade en fantastisk människa att dela livet med, och få ett SYSKON till sonen med! Blir rejält mörkrädd när jag tänker på hur det hade kunnat bli om han fastnat för någon som TS!
    visst kan det nog inte alltid vara så lätt att bilda nya familjer, speciellt då barn är inblandade. man kan ju inte heller rå för om man får känslor för barnet eller inte
    men man måste ju iallafall respektera och acceptera barnet, för den person h*n är. som sin partners barn.
    man ska ju alltid behandla det barnet bra, för barnet har ju inte valt den nya familjen. det är ju de vuxna som gjort och de måste ju göra sitt bästa för barnen
  • PetraD
    JuliaåRonjasmammis skrev 2009-08-03 00:16:49 följande:
    Jo, precis. Det är de vuxnas jobb att se till att allt flyter på och att SYSKON får en bra kontakt, trots separationer och skilsmässor.
    ja precis
    tänk om alla kunde förstå det bara
Svar på tråden Mitt barns halvbror