• Mittilvet

Mitt barns halvbror

BubbelGuppie skrev 2009-08-02 18:16:24 följande:
    jasså ts du säger du att barnet bor hos din sambo varannan vecka..sambo hmm det betyder att ni bor ihop (annars är ni inte sambos) alltså bor han barn hos ER varannan vecka. Då skriver man att sambons son bor hos OSS varannan vecka
    Bor och bor vet jag inte så mycket om, han vistas mindre här än vad jag gör på jobbet och jag bor inte där.
    Han är skriven hos sin mamma men vad detta har med saken att gör a vet jag inte så jag går inte in på fler detaljer.

Styvson för mig är ett barn man bor med men inte är förälder till.
  • Mittilvet
    Mymlan80 skrev 2009-08-02 18:19:34 följande:
    Hmm, undrar om begreppen Halvtids-syskon eller Halvtids-förälder kan vara nåt för framtiden....Verkar ju helt logiskt i detta tidevarv av skilsmässor och nybildade familje-konstellationer....
    Kreativt tänkt
  • Mittilvet
    frukarlsson skrev 2009-08-02 18:26:44 följande:
    Det står på din profil att du "planerar barn". Undrar då om din son och ditt nya barn får kalla varann syskon eller är det halvsyskon som gäller här oxå?
    Varför skulle de kalla sig halvsyskon när de blir syskon?
  • Mittilvet
    SaramedM skrev 2009-08-02 18:30:29 följande:
    är det genetiken som är det viktiga?Min kusin är allstå inte min kusin eftersom hon är född i ett annat land och har NOLL genetiska band till mig?
    En kusin kan inte ha noll gemensam genetik.
  • Mittilvet
    Teza73 skrev 2009-08-02 18:36:39 följande:
    Min kompis är adopterad från indien, men hennes föräldrar har en biologisk dotter oxå, du menar alltså att dom inte e systrar utan bara borde få kalla sej adoptivsystrar lr, men d e ju bara den ena som e adopterad så va e dom tycker du ts?
    Adoptionsdiskussionen är nerlagd, egentligen aldrig direkt uppstartad eftersom det inte är det tråden handlar om.
  • Mittilvet
    jonna13 skrev 2009-08-02 18:38:05 följande:
    Alltså o du kallade dig allmänbildad eller va vad det du skrev..
    Har aldrig nämnt allmänbildad, däremot normalbegåvad.

Jag klarade av grundskolan, vill du ha några tips?
  • Mittilvet
    Teza73 skrev 2009-08-02 18:42:48 följande:
    Visst ts, men biologiskt e d samma sak, dom e inte alls biologiska syskon lr hur, men där försvann din logik anser jag.Stackars din son och hans bror
    Om du fortfarande diskuterar adoption och du är intresserad så är det nämnt innan hur jag ser på det och ämnet är lämnat.
  • Mittilvet
    lollisen skrev 2009-08-02 18:44:18 följande:
    Varför ska DU avgöra vad han vill kalla sin BROR för? Det är väl upp till dem och inte upp till dig?
    ...mmm, och en apa är en häst.
  • Mittilvet
    Isnogood skrev 2009-08-02 21:26:45 följande:
    Hur ser en HALV bror ut..?Jag menar...de är väl lika mycket bröder även om dom bara har EN förälder som är samma... Ni är en FAMILJ.Barnen är syskon...BRÖDER...så varför skulle han INTE få kalla sin BROR för BROR...?MINA barn är syskon, spelar ingen roll att dom inte har samma pappa, dom är SYSKON.Hur skulle det se ut i en familj som har adoptivbarn...hur skulle du tycka att dessa barn skulle kalla varandra..?-Detta är mitt adoptivsyskon....?
    Hur ser en STYVförälder ut, än värre PLASTmamma?

Herregud, är det någon som satt tråden på repeat?

Kom med något nytt vettja.

Det är inte JAG som kommit på ordet halvbror utan det existerade innan jag ens föddes, men tack för att ni tror så mycket om mig

Orkar inte läsa allt, ser mest att det är människor som inte vet vad ord har för betydelse i verkligheten utan hittar på egna värderingar och det är jag inte intresserad av.

Ledsamt att det finns så många oupplysta människor i samhället, nästan tragiskt.
    Kan inte vara lätt men jag önskar er lycka till i låtsasvärlden som verkar finnas därute
  • Mittilvet
    Dessie skrev 2009-08-02 18:54:04 följande:
    En fråga som kommer precis från rätt person.... Det är väl klart som f*n att du ska känna skillnad mot dina syskon - den ena är ju hel & den ena halv....
    Jag har aldrig påstått att det behöver vara skillnad på ev känslor, var får du det ifrån?
  • Mittilvet
    CMH skrev 2009-08-02 22:48:32 följande:
    Vilken grej att haka upp sig på... Hur gammal är din son och hans halvbror?
    Det är ca 8 års skillnad, våran lille är ca två och det andra barnet är runt tio.
    Men vad det har med saken att göra vet jag inte, det förändrar ingenting, de är fortfarande halvbröder
  • Mittilvet
    MamiElin skrev 2009-08-02 22:35:24 följande:
    Om du hade fått ett barn med en annan man.. hade inte det barnet varit ditt nuvarande barns syskon??
    Halvsyskon hade de varit, men jag har inte svårt att bestämma mig och behöver således inte testa olika penisars resultat
  • Mittilvet
    5busar skrev 2009-08-02 23:28:32 följande:
    Jag har aldrig sett ett halvt barn, har du???Min första man hade 5 barn när vi gifte oss, vi fick 3 tillsammans och därefter fick jag 2 barn med en annan man. Alla säjer de att de har 9 syskon. Observera att de 5 första och de 2 sista inte har några biologiska band med de säjer ändå att de är syskon.Förstör inte för bröderna. Det finns inga halva barn eller barn av plast.
    Har du sett en styv mamma?
    Visuellt kan jag framkalla bilder av en styv pappa men en styv mamma... nej.

Men om du tror att det är kroppsligt gällande dessa ord så önskar jag att livet inte är för hårt mot dig.
  • Mittilvet
    zoftnezz skrev 2009-08-02 23:49:20 följande:
    Jösses?? Vart har du din fantasi nånstans?? Mellan benen? Va väl knappast det hon mena?
    Vad menade hon med "halvt barn då", hon frågade ifall jag hade sett ett sådant och jag ställde då en motfråga.

Hur kan en människa ha fantasi mellan benen?
  • Mittilvet
    MamiElin skrev 2009-08-02 23:51:13 följande:
    HAha så du kan inte bli kär igen och vilja ha ett barn med den personen?
    Hahaha, nej jag vill inte krångla till mitt liv mer än vad det redan är men tack för din omtanke, den värmer
  • Mittilvet
    zoftnezz skrev 2009-08-02 23:58:21 följande:
    Med att dra in sexuella aspekter på det hela så undrade jag vart du hade din fantasi nånstans? Det va väl knappast relevant i den här tråden?
    Det är inte mycket som ÄR relevant i den här tråden men hur du kunde få full fokus på sexuella aspekter när tyngden låg på "halv" vs "styv" i samband med släktnamn.
    Känns som att prata latin med en döv.
Svar på tråden Mitt barns halvbror