• Fiviva

vikt/längd 1år?

Hur stora var era barn vid ett år.
    Har en liten tjej som blir 1 om en månad, föddes liten och har fortsatt vara liten. är nyfiken om hon har kommit ikapp snart.
    hon väger ca 8kg och är 69cm.
    lärde sig gå för någon månad sedan och hon ser så liten ut..

• Svar på tråden vikt/längd 1år?
  • caspersmamma 08
    ZandraClaesson skrev 2009-08-07 08:35:22 följande:
    Måste fråga. era 1åringar som väger runt min sons vikt 9385g. klagar dom på erat bvc ? Dom säger att jag måååste lägga fett i allt han äter. han är 79lång. Jobbigt och höra sånt. Visst han är smal men han mår ju prima. :/
    dom klagar inte på mig men vi går och väger varje månad hos en läkare
    Jag tycker han verkar väga väldigt bra alla barn är inte lika i kroppsbyggnaden
  • Pink Muffin
    1:an Födsel: 3590 g, 50 cm 1 år: 8390 g, 72 cm

2:an Födsel: 3026 g, 49,5 g 1 år: 10600 g, 75,3 cm

3:an Födsel: 3420 g, 51 cm 1 år: 9400 g, 73,3 cm

På BVC har dom bara "klagat" över 3:ans vikt, som inte följt kurvan... men jag känner mig lugn - han mår bra, äter inte alltid, men har fått ganska mkt tänder under en period och dessutom börjat gå! 
    ♥♥♥ Signe 050204 ♥♥♥ Alfred 061108 ♥♥♥ Valter 080621 ♥♥♥
  • MuffinCake
    ZandraClaesson skrev 2009-08-07 08:35:22 följande:
    Måste fråga. era 1åringar som väger runt min sons vikt 9385g. klagar dom på erat bvc ? Dom säger att jag måååste lägga fett i allt han äter. han är 79lång. Jobbigt och höra sånt. Visst han är smal men han mår ju prima. :/
    Mina väger mindre än vad din gör, och vi har aldrig fått några negativa kommentarer eller fått det påpekat att de ska ha extra fett på BVC.

De följer sina kurvor (samma som de låg på vid födseln) och enligt dem så är det det som är det viktigaste.
  • lollas

No 1 vägde 11290 och 79 cm
    No 2 vägde 9 kilo och 74 cm på ettårsdagarna.

• iser

Födsel 3200 och vid ettårskontrollen då hon var 1år och 2 veckor vägde hon 8100 g och var 72 cm. Min dotter är liten och har alltid legat 2 sträck under "normal"kurvan men följer sin egen kurva bra.

• rudbeckia

1 år 10760g och 80 cm lång
    Födsel 3760g och 52 lång
    Min kille har rasat rejält på viktkurvan de senaste månaderna pga att han inte ökat i vikt sen han var 8 månader men har börjat öka igen efter att jag ökat mängden fett i maten.

• EmelieLT

Vid födsel: 3450 g & 52cm lång
    Vid 1 årskontroll: 10,7kg & 78cm lång

• Saga09

Vid födseln vägde min dotter 3834 g och var 51 cm lång

Vid 1 års kontrollen vägde hon 11230 g och var 76 cm

• Matilda8510

Hejsan
    min son vägde 3646 och var 50 lång när han föddes alltså ganska normal lite kort.
    När han var 1 år var han nog i din dotters längd och jag kommer inte ihåg hur mycket han vägde men det var nog däromkring också.
    Till mig sa dem att så länge de äter och är propetionerlig eller hur det nu stavas så är det ingen fara. Det är ju mycket beroende på vad de har att bross på också.
    Jag tror inte att det är någon fara.

När min son var 2 år var han 79 lång och vägde runt 9800 han är en liten kille men inget som är konstigt.

• Noli

Här kommer en riktig tungviktare till tråden, min son som vägde 13kg och var 81cm lång på 1-års kontrollen kallas inte "brottarn" utan anledning om man säger så...

• Minnon

Har inte läst igenom tråden bara TS.

Här var sonen 73 cm lång till sina 7830 gram på ettårskontrollen, och jag känner igen känslan av att han ser rätt så "liten" ut när han springer omkring. Men huvudsaken är ju inte vikten utan hur de mår annars har jag fått höra från våran snälla BVC-sköterska. Dock har det varit lite svårare att hitta kläder som passar när det saknas lite hull. ;)

Svar på tråden vikt/längd 1år?