• viseversa

Nu orkar jag inte längre!!

Jag trodde inte heller jag skulle klara att föda barn. Jag var livrädd ett tag faktiskt. Men jag gjorde det och var såå stolt över mig själv efteråt.

Kan säga att eda hjälper såå bra mot smärtan. Jag kände inte värkarna alls efter edan och så helt plötsligt var det dax att krysta. Men nu är det ju olika från person till person hur edan tar.

Jag har fött två barn och andra gången var jag såå mycket lugnare. För jag visste ju vad som väntade och att det inte var så farligt som jag trott innan jag födde flörsta barnet.

Tror du kommer klara det utmärkt bra. och det finns ju bra smärtstillande att få.

• viseversa
    Pellepellepelle skrev 2009-08-02 19:23:41 följande:
    Tack!Jag vet inte om jag vill ta eda, det stannar visst av värkarbetet..? Vill att det ska gå så snabbt som möjligt, hur var det för dig? Har hört av en del att de har ont i ryggen i flera månader efteråt också och det låter inte alls bra... Är kanske för negativ men är bara så trött!
    Ja värkarbetet stannade av för mig båda gångerna. Men det sket jag i för jag låg på ett flöt på ett måln utan smärta. Fick värkstimulerande dropp som satte igång värkarna igen och det kändes inte ens då.

Det sved när jag krystade ut barnen men det var en uthärdlig smärta. Kan säga att värkarna är värst enligt mig. Och tack vare edan så slapp jag dom värsta iallafall.

Jag hadde inga problem alls efter edan. Vissa kan få svårt att kissa men jag kissade glatt på som vanligt förutom att det sved lite i underlivet(av förklarliga skäl).

Har inte haft iont i ryggen efteråt heller. Skulle jag föda barn igen så tvekar jag inte en sekund på att ta eda igen. Den har hjälpt mig att årka igenom mina förlossningar.
  • viseversa
    Pellepellepelle skrev 2009-08-02 19:31:05 följande:
    viseversa, tog det lång tid innan värkarbetet började igen med droppet?
    Nej det gjorde det inte. vet inte exakt tid men jag fick inte vänta länge förns det var igång igen efter droppet.
Svar på tråden Nu orkar jag inte längre!!