• tosalisa

Ont mellan benen när bebisen rör sig

Är i vecka 33+0 imorgon o har en fråga om fler känner som jag. När bebisen rör sig(vet ej om den är fixerad-ska till bm på onsdag), så sticker det/hugger/gör ont mellan benen. Känns som om den rotar sig ut nästan. Min mage sjönk nog för ca 4 veckor sen, och det e andra barnet. Har haft det lite annorlunda nu med 2a grav. Tex så har jag haft onda förvärkar som gått över, malande i magen på ett annat sätt osv. Har också på känn att jag inte kommer gå tiden ut(vet inte om det är så, men det känns så).

Tror ni det här med att det gör ont när den rör sig, har med att göra att den faktiskt ligger långt ner redan? Att det kan bli tidigare? Eller alla känner så när den rör sig?? Det är när den rör sig nertill, inte när den rör typ bena uppe på magen. Utan det känns som om den simmar sig ut med armarna hihi...

Tacksam för svar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-02 20:57
    Likaså när jag sitter o soffan bredbent rak i ryggen så känns det som vanligt, men när jag lutar mig framåt/sträcker mig fram tex för o ta ngt på bordes så känns det sååå obehagligt o e inte spec skönt. Det är INTE fogarna, för jag vet hur den värken känns. Kan va att den e fixerad kanske o ligger lågt o att det då känns obehagligt/ont.

• Svar på tråden Ont mellan benen när bebisen rör sig
  • Malinskyy

Jag har ett jobb där jag står upp mkt vilket gjort att bebisen legat långt ner redan från början men sjunkit längre o längre ner, har haft känningar då bebisen rört sig o har det fortfarande. Ibland som strålande smärta o ibland som illningar o kittlingar. Har även haft foglossning som påverkat för att inte tala om trycket nedåt!!

Pyret BF 210809 Blogg:: malinskyy.blogspot.com
  • tosalisa

Ja jag har också foglossningar vilket inte bättrar på smärta direkt. Det e så att när jag sitter ner o den rör sig så, så lyfter jag lite från soffan med händerna för det e obehagligt o gör ont...

• victoria p

jag har känt nåt liknande från o till.. ett par dagar hade jag skita ont i "bäckenöppningen" nedtill men det gick över.
    ibland känns det som om bebisen gräver där nere o det kan göra jätte ont! eller försöker peta hål på urinblåsan, det e oxå gött..

• Sirendes

Min bebis verkar "boxa" neråt, och ibland känns det nästan som att den klöser mot "utgången", men jag tror det är nerver som kommer i kläm när det sticker, eller eventuellt att det är bäckenet man känner av. Vet inte riktigt men känner igen det du skriver (även om inget av mina barn någonsin fixerat sig på allvar).

• Linda 29

Jag håller med, har samma känsla. Det känns som om h*n ligger och gräver sig ut med naglarna. V. 35 imorgon.
    Finns det någon som vet vad det är?

• Pellepellepelle

Jag har liknande upplevelser, känns som om någon sticker knivar i underlivet ibland. Ibland är det mindre men ont men ändå obehagligt, som om bebisen försöker hitta ut, typ...

• mompe

Samma här och min bebis har vart fixerad sedan v 32.
    Inget konstigt alls om den ligger långt ner. Den har det trängre och trängre så rörelserna känns mer påtagliga än om den har plats att simma runt på Trycker på neråt i bäckenet.
    Behöver inte betyda att den kommer tidigare. ( fast jag hoppas på det iallfall )

• Consuela BananaHammock

jag har likadant, det är som bebben kommer åt nerverna när den trycker neråt

• gravid84

Jag har precis samma känsla emellanåt. Det kommer oftast då jag ska ut och gå innan jag "kommit igång". Därefter brukar det vara lugnt men kan rätt som det är hugga till. Dock inget jag oroar mig för då det verkar rätt naturligt såhär mot slutet av graviditeten!

• lotta26

ja har oxå skit ont neråt, trycker på en massa o känns som den ska ut! drygt som tusan!:(

• tosalisa

Lotta tror du att du kommer få tidigt? Gick du över med Alvin? Sa dom ngt på ul?

• TeDrickaren

Har de känningarna också, har en som ligger med huvudet ner (ej fixerad) och en som ligger med rumpan ner(ej fixerad)

Älskade,underbara Moa & två bebisar i magen
  • buffybus

kan ju va bebisen som rör vid en nerv.. känner också så och har gjort ett par veckor

André ska bli storebror i Juli-09
  • zasata

samma här.. och idag sa en kompis att det ser ut som magen sjunkit lite.. är i v30+0 men står upp hela dagarna på jobbet.. och den trycker på så det känns som man skall skita på sig med ;)

• tosalisa
    zasata skrev 2009-08-03 19:51:10 följande:
    och den trycker på så det känns som man skall skita på sig med ;)
    HAHAH sant...
    Min mage skönk runt vecka 29
  • Lever i väntan

Har kännt som du i många veckor!
    Ibalnd är det nästan så benen viker sig när man är ute och går för att det gör så sablans ont.
    Jag tror det beror på att bebisen huvud rör runt där nere.

♥ Stolt mamma till lilla JACK 070717 +LOKE BF 090808 ♥ ♥
  • lotta26

ja vet

tosalisa skrev 2009-08-03 19:41:32 följande:
    Lotta tror du att du kommer få tidigt? Gick du över med Alvin? Sa dom ngt på ul?
    nä ja tror tyvär inte att den kommer tidigt. gick över 13 dagar me alvin. men man kan ju alltid hoppas! börjar bli drugt nu o göra jäkligt ont!:(
    har vatt o badat i 2 dagar nu de e skönt o ligga i vattnet lite avlastning:)
Svar på tråden Ont mellan benen när bebisen rör sig