• Anonym

Vad tjänar ni som jobbar deltid eller 75%?

Jag har en nedsatt arbetsförmåga som gör att jag förmodligen inte kan jobba heltid. Arbetstränar just nu och ökar tiderna var fjärde-femte månad ungefär.. Just nu arbetar jag nästan 6 timmar, tre dagar i veckan.

Om det blir så att jag inte kan jobba heltid och måste jobba vi säger deltid eller 75%, hur kommer isåfall lönen se ut?
    Visst, beror ju också på vart man är också.. Men det kanske inte är en sån jätteskillnad?

Ni som jobbar deltid eller 75%, hur ser era löner ut?

Tack på förhand.

• Svar på tråden Vad tjänar ni som jobbar deltid eller 75%?
  • Mrs Elly

jag jobbar timmar, å min timlön ligger på 115kr

• FannyN

Jobbar 64 procent för att hinna rida också och får då 21000kr netto.

Dyrt att ha häst med tanke på att jag kunde tjäna mer utan honom och slippa 6000 kr i utgift... suck.

• Mrs Elly

21000 netto för 64% arbete det är rätt skaplig lön det.. det är en nettolön på 32812 kr om man jobbar heltid...

• FannyN

Mrs Elly skrev 2009-08-03 00:06:02 följande:

21000 netto för 64% arbete det är rätt skaplig lön det.. det är en nettolön på 32812 kr om man jobbar heltid...
    Du sov inte på matten du inte!
  • Mrs Elly

nä, definitivt inte men så jobbar jag med ekonomi också men som du ser ovan är inte det lika välbetalt!

• FannyN

Näää jag såg det, trist, men jag hoppas du trivs ändå.
    Det som slog mig med ts fråga är hur dyrt det är att ha häst egentligen mutter mutter...

• Mrs Elly

jag trivs kanon, har en man som försörjer mig så det går ingen nöd på mig ja, dom små krakarna är dyra i drift, men intressen måste man alltid ha för att orka med vardagen. Tänk vad tråkigt det skulle va om livet bara skulle gå ut på att jobba å städa?!

• Anonym (C)

Jag jobbade detid innan (pluggar nu)

jobbade ca 20 timmar /vecka o fick ut mellan 9-12 000
    beroende på OB osv...

• Anonym (deltid)

Jag arbetar 50% och får ut ca 11 000. Har då en månadslön (om man räknar 100%) på ca 28 000. Har gått ner i tid p.g.a småbarn.

• Anonym (handels)

Jag arbetar i butik och har 14 582kr före skatt, jobbar 75%. Heltidslön på strax över 19 000kr.

• thanh

Jag jobba som stadare Och fick 75%. Kan jag veta bli hur mycket monad Lon tjarna jag?

• Anonym (Gammal)
    thanh skrev 2016-10-22 14:07:32 följande:

Jag jobba som stadare Och fick 75%. Kan jag veta bli hur mycket monad Lon tjarna jag?

Denna tråd är från 2009!
  • Anonym (Haha)
    Anonym (Gammal) skrev 2016-10-22 14:08:49 följande:
    Denna tråd är från 2009!
    Jo jo, men kan hen veta bli hur mycket monad Lon tjarna hen?
    Det är ju det som är det väsentliga.
  • Anonym (Gammal)
    Anonym (Haha) skrev 2016-10-22 15:30:42 följande:

Jo jo, men kan hen veta bli hur mycket monad Lon tjarna hen?

Det är ju det som är det väsentliga.

Varför skriver du först med din vanliga användare och efter det med en anonym användare?
  • Anonym (***))
    Anonym skrev 2009-08-02 23:38:24 följande:

Jag har en nedsatt arbetsförmåga som gör att jag förmodligen inte kan jobba heltid. Arbetstränar just nu och ökar tiderna var fjärde-femte månad ungefär.. Just nu arbetar jag nästan 6 timmar, tre dagar i veckan.

Om det blir så att jag inte kan jobba heltid och måste jobba vi säger deltid eller 75%, hur kommer isåfall lönen se ut?
    Visst, beror ju också på vart man är också.. Men det kanske inte är en sån jätteskillnad?

Ni som jobbar deltid eller 75%, hur ser era löner ut?

Tack på förhand.

Hur långt är ett snöre?

Hur mycket lön du får som deltidare beror ju på hur din heltidslön ser ut. Så hur mycket tjänar du i månaden?
  • Anonym (Haha)
    Anonym (Gammal) skrev 2016-10-22 16:15:26 följande:
    Varför skriver du först med din vanliga användare och efter det med en anonym användare?
    Va?
    Jag har bara skrivit en gång...
    Jag är inte "thanh".
    Du verkar ha missförstått mitt ironiska skämt. Bra jobbat.
  • Anonym (Duh)

Jobbar du 50% tjänar du hälften av heltidslönen
    Jobbar du 60% tjänar du 60% av heltidslönen
    Jobbar du 75% tjänar du 75% av heltidslönen

• FannyN

Tjänor 37000 brutto för hela dagen måndag, ledig tisdag, Heldagen onsdag. 
    Jag är ledig alla torsdagar och på fredagen är jag där två timmar på förmidagen.
    Funkar skitbra med jobbet. Jag fick först anställa en person på heltid som har delar av min kompetens. Förut hade hon 27 på kommunen och jag sålde in henne bigtime. Jag mutar ju henne med högre lön och att hon ska köra stenhårt veckans tre fyra dagar så är hon ledig fyra sedan med en lön på 30000. Hon är nöjd
    .
    Båda vi är sådana att vi hade löner på 75000 om vi var slavar.
    Men hon priar barnen och prioreter min lön så jag orkar sköta djuren och sömnen. Sedan har jag många extrajobb bara för att det är så himla smickrande att någon vill betala för vag jag tycker är snyggt!!!! .Mina extrajobb hamnar i kläder och konst och heminredning kanske lite pengar ibland men jag är helt självförsörjande på kläder och heminredning.
    Inga pengar i sig med kläder och heminredning för rent sjuka pengar får jag gratis.

Svar på tråden Vad tjänar ni som jobbar deltid eller 75%?