• Thora

    Still going strong uppsalagänget del 9

    Åh grattis Lisa... Attans. Det är ju en del av lyxen när man har småbarn- att man slipper mensen Jag kommer inte ihåg när min kom tillbaka sist men det var väl runt den åldern som Gustav är nu. Fick du din då sist?

  • Thora

    Selma har börjat bli JÄTTEledsen när jag lämnar henne på dagis. Det har ju inte hänt sen inskolningsveckan typ. Hon blir helt hysterisk och skriker och klamrar sig fast vid mig. Stackarn. Det är väl nån försenad reaktion på att ha fått en lillebror och att hon bytt både grupp och fröken på dagis. Att hon sen bara får gå 15 timmar i veckan gör väl också att hon inte riktigt kommer in i det. Det är ju inte roligt att lämna henne så där men det går tydligen över nästan direkt när jag har gått så det känns ju bra. Hoppas hon slutar med att vara så ledsen snart....

  • Thora

    Idag kommer svärfar tillbaka från Chile... då var det slut på att få ha huset och trädgården ifred Tur att det är vinter snart så han inte kan påta i sitt land. Fast han får ju gärna komma och skotta förstås!

    (haha otacksam svärdotter han har)

  • Thora

    Ja, stackars chef; Borelia OCH borelia. Verkar jobbigt!

    Jodå Sandra- lillebror äter och är glad mest hela tiden precis som Selma. Han börjar bli riktigt rund nu med så han blir väl en tjockis som Selma var. En skillnad dom emellan är att han sover mer på dagarna, ganska mkt mer faktiskt. Vet inte om det är så att han är en trött typ eller om killar sover mer än tjejer. Eller ja, inte alla killar; Gustav, mr Radar, han sover ju inte mkt på dagen direkt

  • Thora

    Men tjejer: NU är det dags att planera in en tjejmiddag. Vi ska vara hos mig och beställer hem mat/ lagar mat ihop. Lisa som har en kille som jobbar helger samt Sandra som ibland jobbar helger får komma med förslag på datum. Kanske ska vi köra en fredag så kanske fler kan vara med. Det är ju ofta lördagarna man har bokat upp ett tag framåt. För min del funkar alla fredagar utom nästa vecka så kom med förslag så står huset redo. Lisa har ju nu en kille som kan äta mat så nu jäklar kan du dricka vin också

  • Thora

    Klart ni är bjudna brudar!!! Vad roligt att så många kan. Vad ska vi beställa/laga för mat då?

  • Thora

    håller med sussie- Sushi går fetbort för min del Men vi kan ju ha olika mat så man kan ta det man vill ha.

    Lunchar gärna på Brantan imorgon. Direkt efter dagis?

  • Thora

    hejhej! Jag har en liten sjukling här hemma. Satt hela eftermiddagen o kvällen på barnakuten igår med Elton. Han har feber, ont i magen o bajsar konstigt o mkt- typ diarré, och är allmän hängig och dålig. Visade sig att han har fått nån slags infektion. Det var riktigt läskigt under dagen igår, han var inte riktigt kontaktbar utan hade ett konstant gnyende, och visade tydligt att han inte mådde bra. Helt glansig i ögonen och röd runt om. Stackars lilla bebis. Det gjorde ont i mammahjärtat att se honom så. Idag verkar han må mycket bättre även om febern är kvar och han är lite skruttig. Han lyckades dock sova bra inatt efter all alvedon och det hjälpte nog till. Han hade inte sovit ordentligt på över ett dygn.

    Det är verkligen jobbigt när ens barn är sjukt, fy. Hoppas det går över snabbt o hoppas Selma slipper få det.

  • Thora

    Tack Malin o Sussie. Elton är fortfarande lika dålig, skriker hela tiden den tiden han är vaken men sover mest. Har det inte förbättrats till imorgon får vi nog åka o kolla igen. Han äter i alla fall o det är ju bra. Jag har verkligen glömt hur det är när bebisar har feber, ska de verkligen vara så här "okontaktbara"?

  • Thora

    Idag var vi hos läkaren igen då jag misstänkte öroninflammation och fick remiss till Ackis där det visade sig vara så; rejäl öroninflammation på ett öra. Så nu har vi påbörjat penicillinkur och hoppas att det ska hjälpa. Ska på återkontroll på onsdag. Elton är fortfarande jätteskruttig o om han blir lite sämre än så här så blir han inlagd. DET hoppas jag verkligen vi slipper, stackarn.

  • Thora

    Hmm hösten är verkligen bara sjukdom hit o dit. Här har Elton i alla fall piggnat till otroligt mkt efter att han fått penicillin. Så himla skönt. Han är fortfarande inte bra men MKT bättre än vad han var. Läskigt att se dom så dåliga.
    Morsan börjar dock bli bra less på att vara hemma. Puh! Men vad gör man inte för de små, inte så mkt att välja på liksom. Kan inte ens hitta på särskilt mkt när Mario kommer hem, tuttarna måste ju finnas tillgängliga... Ja, till Elton alltså, Mario får allt vänta

  • Thora

    Är du vaken så där sent Trudel? Eller hmm, ni har ju lov va? Härligt!

    Här är alla friska i nu i alla fall "ta i trä" så vi kanske dyker upp ikväll. Beror på hur trött jag är, har sovit såååååååååå dåligt det sista.

  • Thora

    Oj vad det skrivs dåligt...
    Hoppas ni hade trevligt hos Trudel. Jag orkade inte ta mig utanför dörren tyvärr.

    Skönt att det är sol idag, man blir genast så glad. Idag kommer lite kompisar från dagis med mammor och leker o fikar. Ska bli trevligt. I övrigt blir det nog en lugn helg. Någon som ska göra nåt kul?

  • Thora

    Hej! Vi ska oxå vaccinera oss, förhoppningsvis idag. Imorse satt det en lapp på förskolan om att ett syskon till någon som går där har svininfluensan och det kändes ju inget vidare. Usch vad nära det kom helt plötsligt.

Svar på tråden Still going strong uppsalagänget del 9