• Anonym (Seriöstproblem)

Rövsmör efter skitande?

Det här är faktiskt en seriös tråd, trots ämnet. Och det är ett mycket pinsamt problem.

Men varje gång jag har skitit, så får jag problem med rövsmör i ändan några timmar efter skitandet. Det kliar och klibbar något förjävligt, och drar man med handen i ändan, så fastnar det saker där, så kallat rövsmör. När jag känner att det klibbar, brukar jag gå in på dass och torka mig i ändan, och det brukar bli en tre-fyra-fem papper innan det är rent. Det är ju inte så att jag är dålig på att torka mig i ändan efter att jag har skitit, problemet är alltså att det fortsätter att komma ut skit ur ändan, flera timmar efter att jag har skitit. Så, vad är problemet? Jag kan ju inte hålla på och springa in på dass hela tiden och torka mig ändan fast jag inte har skitit. Folk kommer ju inte att tro att jag är riktigt klok. Jag har haft problemet i ett halvår eller så. Help me familjeliv, you are my only hope.

• Svar på tråden Rövsmör efter skitande?
  • Anonym

Då har du problem med att hålla avföringen... kontakta en läkare, det finns hjälp att få!

• Anonym

Har du hemorrojder? För då kan det bli så där.

• Anonym (:-D)

Smear kallas det medicinskt och det är läckage från ändtarmen! Man kan förbättra det med knipövningar, men har man, som jag, fött många barn, får man nog leva med det!!

Att ha bra fart på tarmarna, så man får ut allt på en gång, hjälper nog till lite också!

Ja, det handlar ju inte om avföring i sig, det är ju inte korvar det handlar om. Mer att det blir väldigt klibbigt efter ett tag....

Ja, jag har haft en del hemorrojdproblem. Eller vad man ska kalla det. En blodåder som brukar lägga knut på sig själv och bli väldigt svullen, precis vid öppningen. Men det är ju inget konstant problem, det slår till lite då och då...

• Anonym

Jag tror att det kanske kan handla om tarmsekret (det som håller slemhinnan i din tjocktarm fuktig)
    Vet inte vad man kan göra åt problemet.
    Men det kan hända att det finns någon medicin som hämar sekretbildningen i tarmarna.
    Hör med en doktor.

• Anonym (samma)

Jag har samma som dig TS. Det är ju inte skit som kommer ut i korvform, utan om man tänker sig som att det vore flytningar fast det är brunt istället :S och inte i flytningskonsistens.
    Mina trosor blir alltid bruna under dagen så jag har oftast trosskydd, fast lite längre bak så det skyddar mot det som verkligen behövs...

Jag har fött 2 barn och haft den så här mer sen jag födde andra, så jag får nog helt enkelt stå ut...

• Anonym (:-D)

Anonym (samma) skrev 2009-08-03 10:08:25 följande:

Jag har samma som dig TS. Det är ju inte skit som kommer ut i korvform, utan om man tänker sig som att det vore flytningar fast det är brunt istället :S och inte i flytningskonsistens.Mina trosor blir alltid bruna under dagen så jag har oftast trosskydd, fast lite längre bak så det skyddar mot det som verkligen behövs...Jag har fött 2 barn och haft den så här mer sen jag födde andra, så jag får nog helt enkelt stå ut...
    Fast det finns hjälp att få! Har man stora problem, som du verkar ha, så prata med en gynekolog eller uroterapeut!
  • Anonym (samma)

Anonym ( ) skrev 2009-08-03 10:28:35 följande:

Anonym (samma) skrev 2009-08-03 10:08:25 följande:
    Fast det finns hjälp att få! Har man stora problem, som du verkar ha, så prata med en gynekolog eller uroterapeut!
    Å vad kan dom göra? Sy igen rövhålet på mig eller:S
  • basil

Men det kan väl bara en läkare svara på vad går att göra åt ditt problem, inte vi på fl. Gå inte och lid, sök läkare!

Svar på tråden Rövsmör efter skitande?