Inlägg från: Anonym (Seriöstproblem) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Seriöstproblem)

Rövsmör efter skitande?

Det här är faktiskt en seriös tråd, trots ämnet. Och det är ett mycket pinsamt problem.

Men varje gång jag har skitit, så får jag problem med rövsmör i ändan några timmar efter skitandet. Det kliar och klibbar något förjävligt, och drar man med handen i ändan, så fastnar det saker där, så kallat rövsmör. När jag känner att det klibbar, brukar jag gå in på dass och torka mig i ändan, och det brukar bli en tre-fyra-fem papper innan det är rent. Det är ju inte så att jag är dålig på att torka mig i ändan efter att jag har skitit, problemet är alltså att det fortsätter att komma ut skit ur ändan, flera timmar efter att jag har skitit. Så, vad är problemet? Jag kan ju inte hålla på och springa in på dass hela tiden och torka mig ändan fast jag inte har skitit. Folk kommer ju inte att tro att jag är riktigt klok. Jag har haft problemet i ett halvår eller så. Help me familjeliv, you are my only hope.

• Svar på tråden Rövsmör efter skitande?

Ja, det handlar ju inte om avföring i sig, det är ju inte korvar det handlar om. Mer att det blir väldigt klibbigt efter ett tag....

Ja, jag har haft en del hemorrojdproblem. Eller vad man ska kalla det. En blodåder som brukar lägga knut på sig själv och bli väldigt svullen, precis vid öppningen. Men det är ju inget konstant problem, det slår till lite då och då...

Anonym skrev 2009-08-03 13:50:30 följande:
    När fick nu era problem? Under garviditeten eller efter förlossningen? Första eller andra, tredje, fjärde barnet? Vanligt förlöst eller snittad?Och en till fråga - TS säger att det kkladdar. Är det bajskladd? Eller som (sammam) skrev brun vätska?Och vad är egentligen tarmsekret som ngn sa?Har ni jämt så, efter varje toabesök eller bara när ni är lösa i magen?
    Jag fick dom på allvar för ungefär ett halvår sedan. Jag är kille, så det handlar ju inte om att få barn eller så. Däremot har jag alltid varit väldigt hård i magen, och jag skiter inte så himla ofta, ibland varannan/var tredje dag eller så. Så det kanske har något med saken att göra. Och hur kladdigt är det? Jag tror att det stämmer som nån sa, om tarmsekret, men det följer ju med en del saker på vägen ut. Kladdigt, är väl nog det rätta ordet. Det är som sagt inte avföring, men någonting emellan kanske?
    Anonym skrev 2009-08-03 20:01:58 följande:
    Ok. Om det kommit ganska plötsligt så tycker jag att du ska gå till läkare och kolla upp det.
    Plötsligt är det ju inte riktigt, och heller inte direkt efter att jag har skitit. Men säg en tre-fyra timmar efteråt, så kommer det smygande. När jag har torkat mig så är det ju borta, och återkommer först efter nästa gång jag har skitit. Väldigt irriterande, är det i alla fall...
Svar på tråden Rövsmör efter skitande?