• Laire

Du som har barn som sover i vagn på förskolan!

Om två veckor börjar min son på förskola och jag står i valet och kvalet om vi behöver en sk "dagisvagn". Jag har sett många som har en billigare, äldre, ibland lite sliten vagn för att ha på förskolan medan man har "finvagnen" hemma.

Min svägerska har muttrat om hur oförsiktiga de är på förskolan med vagnarna och att de lätt smutsas ner där, hur upplever du det?

Här finns inget låst förråd utan vagnarna står i en korridor med olåst ytterdörr där korridoren leder till de två småbarnsavdelningarna. Det verkar dock inte vara någon stor stöldrisk eftersom vissa har vagnarna ståendes utanför byggnaden hela dagarna.

Så min fråga: har du en särskild barnvagn för förskolan?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Du som har barn som sover i vagn på förskolan!
  • gluffgluff

Nej, vi hade ingen särskild vagn till fsk när han sov där. Ofta gick vi med den till o från fsk, så den stod ju inte där alltid i början.

Fast det är ingen "finvagn", och den blev inte finare av förskoleanvändningen direkt. Så om det är en finvagn som du lagt ut mycket pengar på och du skulle bli irriterad om den blev smutsig och sliten, då kanske det är en bra idé att skaffa en annan till fsk.

Vi skaffade en sulky sedan och hade den klumpigare vagnen kvar på förskolan att sova i.

• Eisa

Jag kommer att ha den klumpiga gamla liggvagnen på förskolan tänkte jag.

• Laire
    TjutandeRosen skrev 2009-08-03 13:32:21 följande:
    Varför lämna sin egen? När mina barn gick fick sova i fsk vagnar...
    Här har de mig veterligen inga lånevagnar, om de har det så finns det säkerligen de med större behov än mig (utsatt område med många som inte har det så bra ställt)
  • Jessa med 3

Vi har en "dagisvagn" för att slippa släpa vagn till dagis varje dag. Vi cyklar dit med cykelkärra och då är det perfekt att en vagn finns på plats. Vagnarna står ute, under tak, på "vår" förskola. Jag upplever inte att vagnarna slits extra där, utan för oss är det av rent praktiska skäl vi köpte en extra vagn på Blocket att ha där.

• Finesse

Nej.. men hade jag plats och råd att jag skaffade en till vagn.. en finare att ha hemma för den vi har är inte en finvagn

• Dr Mupp

Nej vår son sov i långevagn. Han fick faktiskt lyxen att sova i tvillingvagn. Alla andra sov i enkelvagnar.

• Tezz3

Vi hade våran vanliga vagn på dagis. Tills hon blev storasyster. Då var det lite svårare eftersom vi hade syskonvagn i början. Så då sov hon i dagisets vagn.. Om hon inte sov inne.

• Sötnosarna

Kan tänka mig att personalen inte tänker så mycket på att torka av leriga skor och så innan de sätter barnet i vagnen och då kan det ju bli fläckar som kanske inte går bort om man inte torkar bort det direkt.
    Sen är det ju andra barn runt i kring som kanske inte är försiktiga med vagnen.
    Hade jag varit som dig så hade jag skaffat en billig vagn som det inte gör så mkt om den blir förstörd i tyget.

Svar på tråden Du som har barn som sover i vagn på förskolan!