• Anonym (Undrande)

Nästan ingen kommenterar mina bilder på Facebook :-(

Kanske ett lite larvigt "problem" men jag blir faktiskt lite småstött över mina "så kallade vänner" på Facebook. Jag har inte särskilt många addade, men har bara addat de jag verkligen gillar och umgås med ibland (typ 30 stycken). De kommenterar och peppar varandras inlägg och bilder rätt mycket (vi har många gemensamma vänner), men det är nästan ALDRIG någon som kommenterar en bild jag laddat upp eller ett inlägg jag skrivit. Som exempel har jag laddat upp ett tjugotal bilder de två år jag varit medlem och fått ynka tre kommentarer och nu går det ju att enkelt klicka i en "like" symbol, men inte ens det orkar/vill de göra.

Jag har funderat på orsaken till detta och börjat misstänka att de helt enkelt inte gillar mig(?)/mina bilder eller att mina barn är så stora ( 6 o 7) att de inte längre anses söta nog att kommentera, för andras bebisbilder kommenteras hela_tiden!!!

Ska skriva att jag själv kommenterar andra rätt flitigt, det räcker ju med ett enda ord till en bild, jag tycker det är en trevlig gäst att lämna ett avtryck om man tittat på en bild.

Nu har jag lagt upp en hel del semesterbilder för att folk ska få lite koll på var vi varit och det är så tråkigt att ingen kommenterar ett dugg. Vi har varit utomlands och haft det superhärligt och jag har lagt upp många roliga kort, men mina "vänner" känns bara som surmuppar som inte ens kan skriva en enda liten kommentar om det, när jag kommenterar deras bilder??!!

• Svar på tråden Nästan ingen kommenterar mina bilder på Facebook :-(
  • Anonym (suss)

hmm tja, jag hade nog 1. slutat kommentera andras bilder (sån't orkar jag ändå aldrig) 2. slutat lägga upp bilder! detta hade jag gjort om det hade stört mig men det gör det inte , jag tror ingen kommenterar mina bilder , jag gör det kanske någon gång till ngn annan men du, skit i det, det är inte så viktigt väl!?!

• Anonym (Undrande)

Nä, det är inte jätteviktigt, men det känns lite konstigt när andra kan kommentera andras bilder på typ en tallrik soppa, men inte en bild på mina barn utomlands?

Men jag tror jag ska sluta lägga upp bilder. Jag tycker själv bilderna är det roligaste med Facebook, men varför ska jag dela med mig av bilder till folk som antagligen struntar i dem?

• Anonym

personligen är nog chansen betydligt större att jag hade kommenterat en bebisbild än en bild av 6- och 7-åringar. Alltså, jag förstår ju att barnen är det vackraste och finaste för föräldrarna, men för mig är det bara två barn. En bebis däremot är ju så ny, så då hade jag nog kommenterat och gratulerat.

• Anonym

men kan du inte fråga nån kompis på telefon el så typ: såg du bilderna jag la upp?
    om den säger ja så fråga varför hon inte kommenterade nåt.
    bara för att se va den säger.

• Anonym

Är du flitig på att kommentera andras bilder då??
    Jag kommenterar bara de som skriver något på mina, en annan aspekt kan ju vara avundsjuka!! De kanske är lite gröna när du lägger ut bilder på utlands-semestrar o de lägger ut bilder på en tallrik soppa!!!!

• Anonym (Undrande)
    Anonym skrev 2009-08-03 14:23:24 följande:
    personligen är nog chansen betydligt större att jag hade kommenterat en bebisbild än en bild av 6- och 7-åringar. Alltså, jag förstår ju att barnen är det vackraste och finaste för föräldrarna, men för mig är det bara två barn. En bebis däremot är ju så ny, så då hade jag nog kommenterat och gratulerat.
    Jo, det är klart man vill gratulera en ny bebis och det ska man såklart göra. Men i "min krets" kommenteras dessa bilder av samma personer hela tiden. Klart en bebis är gullig, men de ser ju rätt likadana ut där de ligger och myser Vad jag menar är att det är trist om jag visar bilder på mina barn vid victoria-fallet, när de har teateruppvisning eller whatever, för då kan man ju också KANSKE kommentera händelsen runt om. Det var mer så jag tänkte, inte att man ska skriva att just barnen är söta, för jag lägger aldrig ut bilder på barnen som är typ porträttbilder, tuan det är om de /vi gjort ngt utöver det vanliga.

Jag känner väl mest att folk verkat ointresserade av mitt liv!!?
  • Anonym (suss)

dom är säkert inte ointresserade men jag kommenterar nästan aldrig mina vänners bilder för det finns liksom inte mycket att säga! så resonerar jag iaf. sen föredrar jag att träffa dom personligen så kan man prata om semestern eller vad det nu är. ser jag en bild på ett barn tycker jag det är lite kul men ägnar ingen vidare tanke om det..men jag förstår samtidgt att det känns som alla andra kommenterar allas bilder förutom dina...men släpp det och lägg inte upp fler bilder

• Anonym (Undrande)
    Anonym skrev 2009-08-03 14:25:45 följande:
    Är du flitig på att kommentera andras bilder då?? Jag kommenterar bara de som skriver något på mina, en annan aspekt kan ju vara avundsjuka!! De kanske är lite gröna när du lägger ut bilder på utlands-semestrar o de lägger ut bilder på en tallrik soppa!!!!
    Ja, jag är jätteflitig på att kommentera andras bilder!

Avund...det kan du ha rätt i. Jag la i våras faktiskt upp en bild på ett hus vi skulle köpa och ingen kommenterade. Trodde att ingen brydde sig. Senare fick jag höra att "djungeltrumman" minsann gått med raketfart, då personen som börjat sprida ut nyheten (mon facebookvän) gått i taket och ringt runt och undrat hur i hela fridens namn vi haft råd att köpa huset!!

Men det känns ju trist att tänka sig att alla/många skulle vara avundsjuka. Jag kanske ska lägga ut fler soppbilder så jag inte verkar så glassig
  • Anonym (ee)

ja e du säker på att de ser att du laddat upp. Har man många vänner ser man ju inte allt de gör om de inte just går in på din sida å s de är inte alltid de hamnar i nyhetsflödet. Jag har ca 500 vänner å har inte ställt in vilka jag vill se mer av utan ibland är de mycket från vissa personer, fick barn för 6 månader sedan å en del har inte sett de fören nu. Det har passerat dem helt för de inte kommit i nyhetsflödet. Jag har missat bilder från några av mina vänner för de inte kommit på min sida. E så de kan vara.

• Lowika
    Sessilou skrev 2009-08-03 14:32:17 följande:
    Ja jisses säger jag bara......VÅGA VÄGRA FACEBOOK!!!
    Wörd!
  • AnnelieTyresö

Barn är nog tyvärr inte intressanta. För mer än dej å din man.

Lägg ut lite roliga bilder på dej istället!

• Anonym

ojojoj..lägga in detta i känsliga rummet under relationsproblem..känns verkligen befogat,,,NOT!!

• Anonym (ee)
    Anonym skrev 2009-08-03 17:10:42 följande:
    ojojoj..lägga in detta i känsliga rummet under relationsproblem..känns verkligen befogat,,,NOT!!
    om nu TS känner sig utanför behöver du väl inte tracka ner på henne här el?
Svar på tråden Nästan ingen kommenterar mina bilder på Facebook :-(