• Mandarina

Vilka ämnen är känsliga att prata om? Både på familjeliv och utanför fl/andra sociala sammanhand som inte bara är kopplat till familjelivet?

Nå - vad är känsligt att prata om? Att diskutera och tycka till om - som kan väcka starka känslor. Nu pratar jag inte bara om familjeliv utan i vardagliga livet ex på jobbet, på fest, eller andra sociala tillställningar.

Och ange gärna varför det för "förbjudet" att prata om vissa grejer eller varför det är så känsligt...

• Svar på tråden Vilka ämnen är känsliga att prata om? Både på familjeliv och utanför fl/andra sociala sammanhand som inte bara är kopplat till familjelivet?
  • Tant Groda

politik är en ganska känslig sak, jag tror inte ens jag behöver nämna anledningen

• Mandarina

Tant Groda skrev 2009-08-03 15:24:01 följande:

politik är en ganska känslig sak, jag tror inte ens jag behöver nämna anledningen
    Jo gör gärna det - för jag har aldrig fattat varför det är så känslig, visst jag kanske e konstig men vill gärna veta.
  • korven72

övergrepp på barn, ätstörningar, politik...

• SailorGirl

Klassikern är ju ramsan "religion, politik och sex", men jag skulle nog säga att alla ämnen som kan försätta ens motpart i en prekär situation. Jag undviker t.ex. att fråga folk vad de jobbar med, för alla har inte ett jobb. Hellre fråga vad de är för personer, vad de har för intressen, om de sett den, eller den filmen osv. Försöka hitta identiteten utan att blanda in jobb, helt enkelt.

• Fidelis ad urnam

Money money money, ain't always funny...to talk about

Forgive your enemies, but never, never forget their names
  • Mandarina
    SailorGirl skrev 2009-08-03 15:39:18 följande:
    Klassikern är ju ramsan "religion, politik och sex", men jag skulle nog säga att alla ämnen som kan försätta ens motpart i en prekär situation. Jag undviker t.ex. att fråga folk vad de jobbar med, för alla har inte ett jobb. Hellre fråga vad de är för personer, vad de har för intressen, om de sett den, eller den filmen osv. Försöka hitta identiteten utan att blanda in jobb, helt enkelt.
    Ramsan?
Svar på tråden Vilka ämnen är känsliga att prata om? Både på familjeliv och utanför fl/andra sociala sammanhand som inte bara är kopplat till familjelivet?